1 de cada 10 rètols comercials de Reus no s'ajusten a la Llei de Política Lingüística
Després d'analitzar més de 500 comerços reusencs, les dades mostren com el 82% d'aquests s'adapten al català i el parlen sense problemes, sobretot als mercats i a les botigues de carrer. Els índexs Ofercat més alts són els de la llengua d’adequació oral (82 punts) i la retolació informativa (76 punts), seguit de la retolació identificativa (72). L’índex inferior és el que correspon a la llengua d’inici de l’atenció al públic (68). De fet, més del 90% dels rètols informatius dels comerços de Reus s’ajusten a la Llei de Política Lingüística.
Presència minoritària del català a les xarxes socials
Malgrat aquestes dades tan positives, l'estudi també posa sobre la taula la minúscula presència de la llengua catalana a les xarxes socials i els webs comercials. Per aquest motiu, el Centre de Normalització Lingüística, la Generalitat i el consistori reusenc ja estan preparant noves actuacions de treball per millorar i reforçar l'ús del català als establiments comercials de la ciutat.
Pla Ofercat
El Pla Ofercat inclourà una sessió per a retolistes i publicistes sobre la legislació lingüística als comerços i sobre el Servei d’Assessorament Lingüístic (SAL); visites a establiments regentats per estrangers per distribuir material en diverses llengües amb informació sobre el SAL i els cursos, i per portar a terme accions relacionades amb el Voluntariat per la llengua per activar les converses en català; pràctiques lingüístiques en establiments col•laboradors del VxL; el curs “Català d’urgència al restaurant” en línia, o les sessions de sensibilització de la campanya “Pla 21 dies” per a botigues de centres comercials, supermercats i altres establiments que s’hi vulguin sumar.