Back to top

Arrencada fluixa del Reus Shopping Day

ANNA SÁNCHEZ / HELENA BLANCH

Fluixa arrencada del Reus Shopping Day. La campanya turística d’estiu no ha donat el fruit que s’esperava. Els comerciants asseguren que la baixada del turisme els ha perjudicat. Tot i així, esperen augmentar les vendes a l’agost, època de màxima afluència turística.

Inici deslluït dels 'Reus Shopping Day'. La campanya turística d'estiu ha encetat la seva cinquena edició amb un ritme fluix de vendes segons apunten els mateixos botiguers. Durant aquesta campanya els comerços allarguen el seu horari laboral i no tanquen al migdia. L’objectiu és atreure el màxim número de turistes possibles, que acostumen a moure’s per la ciutat durant aquesta franja horària. Passada ja la primera quinzena, els comerciants lamenten que la campanya no estigui resultant efectiva.

Els botiguers assenyalen com a principal motiu la davallada del turista rus, que al contrari del que es pensava no està sent substituït pel francès o l'anglès. Pel que fa els consumidors locals, aquests tenen opinions de tots els colors. Mentre uns es mostren a favor de la campanya, també n’hi ha que, partidaris de la reforma horària, denuncien la jornada laboral excessiva que comporta iniciatives com aquesta. Al Reus Shopping Day s’hi han adherit més de cent botigues. Els comerciants esperen augmentar les vendes a l’agost, temporada de vacances i de més afluència turística.