Back to top

Balanç positiu però irregular de la campanya de Nadal

El govern local xifra en més de 78.000 els visitants que ha rebut la ciutat. Els comerciants destaquen les dades 'molt positives' de la restauració i els Mercats i les contraposen a sectors com la moda i els regals.
El centre de Reus durant la campanya de Nadal

L'afluència de visitants a Reus durant la campanya de Nadal ha estat superior que la de l'any passat. Són dades de l'Ajuntament de Reus a través d'indicadors com l'ocupació dels aparcaments municipals o les persones que detecten els punts d'Internet públic municipal. Calculen que el 60 % dels vianants duen el wifi del mòbil obert i, amb aquesta extrapolació, xifren en 78.000 les persones que van passar, sobretot, per les places del Prim i del Mercadal durant la campanya. La regidora de Projecció de Ciutat de l'Ajuntament de Reus, Montserrat Caelles, explica que 'són indicadors, tots ens ajuden a mesurar l'impacte de la inversió que destinem en aquesta campanya'. Des del govern afirmen que aquests indicadors els impulsen a seguir treballant, i és que es mostren satisfets però no relaxats, diuen.

Pel que fa al sector privat, les entitats comercials han qualificat la campanya de positiva però irregular en funció del sector econòmic. Joan Anton Montaña, vicepresident d'El Tomb de Reus, afirma que 'restauració i Mercats superen amb escreix les dades de l'any passat, mentre que en altres sectors s'han perfilat xifres similars' a les del 2016. Els sectors que valoren de manera menys positiva la campanya són la moda i els regals, significatius, diuen els comerciants, d'aquestes dates.

També la Fira Centre Comercial considera que l'època de Nadal l'han tancat amb dades positives. La seva gerent, Maite Forjan, sentencia que 'pel que fa a resultats d'afluència, els hem incrementat un 3,4 % respecte el desembre de l'any passat i hem tancat el mes amb 405.700 persones visitants, principalment de Reus i els voltants'. Uns i altres encaren, ara, l'època de rebaixes, un període que, amb la recent liberalització ha perdut impacte en el calendari. Amb tot, els sectors menys afavorits aquest darrer mes esperen recuperar el ritme de vendes.