Back to top

El Black Friday s'escampa als comerços

Els economistes apunten que així ha de ser per evitar quedar-se enrere, però alerten que aquestes compres poden afectar a la campanya de Nadal.
black

Conceptes com rebaixes, promocions i descomptes són llépols pels consumidors. Els botiguers en són conscients i cada cop més, s'adhereixen a campanyes com la de Black Friday o Ciber Monday. Es tracta de festes comercials globalitzades que han arribat per quedar-se. Més enllà de les tecnologies, el calçat o la roba, el Black Friday també s'ha escampat per d'altres negocis menys convencionals.  

Jaume Gené, professor en màrqueting a la URV, apunta que és una manera que aquests botiguers no es quedin enrere però a la vegada, alerten que poden perjudicar en la campanya de Nadal. Per l'altre costat, es recomana als consumidors tenir els ulls ben oberts per evitar sorpreses en els preus. Per això, recomana estar ben atents als productes i comparar-los no només dins la mateixa botiga sinó també amb la competència. 

A diferència d'Estats Units, on el Black Friday es concentra en tan sols una jornada i amb descomptes extraordinaris, a casa nostra els botiguers allarguen les promocions, més suaus, per intentar atreure els clients.

Paraules clau:

Notícies relacionades