Back to top

Com afrontar psicològicament el confinament i la crisi del Covid-19

La psicòloga Montse Asensio ens dóna consells sobre com gestionar les emocions i els sentiments durant els dies de confinament degut a la crisi del Covid-19.
va com va

Alguns dels sentiments que poden sorgir aquests dies de confinament, és la por, l’angoixa, la irretibilitat, etc. La por és la nostra senyal d’alarma, ens diu que estem en perill i què hem d’estar atents per sobreviure, és una emoció que no és dolenta; és una por adaptativa i què ara necessitem. Ara bé, cal controlar-la perquè no sigui en excés i ens proqui ansietat o angoixa. 

Des de casa, podem fer diverses coses per controlar la por. Sobretot hem d’estar ben informats, estar al dia, però de les fonts oficials. Saber el què passa ens ajuda a gestionar la por però hem d’estar segur que rebem informació de qualitat. No cal estar tot el dia informant-nos a través de les xarxes socials, posem-nos un límit. 

També hauríem de tenir una rutina, un horari; organitzar les tasques de la casa amb les persones que convivim, tenir temps per entretenir-nos consumint cultura “online”, fent esport, aconseguir una normalitat amb el què estem fent. Estar confinat no vol dir estar aïllat, podem utilitzar les tecnologies per no perdre les relacions socials. --

megabanner

Notícies relacionades