Back to top

Comerciants de Reus, molests pel poc impacte de la campanya de Nadal

SÍLVIA SAGALÀ ROCA

La campanya de Nadal impulsada pel consistori continua suscitant crítiques entre els comerciants

Els darrers en queixar-se han estat els botiguers de la raval de Jesús. Diuen que malgrat estar en ple centre de la ciutat i, per tant, pagar els impostos corresponents a aquesta zona, no s’han beneficiat de l’alta inversió que ha fet l’Ajuntament. De fet asseguren que no només no els ha afavorit la campanya sinó que els ha perjudicat ja que els clients es concentren només entre la plaça Llibertat, els carrers Llovera i Monterols, i la plaça del Mercadal. Afirmen que han deixat de ser una zona de pas i que només entren a la seva botiga els clients que busquen el seu producte concret, per això reclamen al consistori que se’ls tingui en compte.

Davant les queixes dels botiguers de la raval de Jesús a Canal Reus TV ens hem preguntat si la campanya de Nadal s’ha notat d’alguna manera en les zones més perifèriques de la ciutat. El cert és que tots els comerciants han coincidit en el mateix, per ells és un Nadal com qualsevol altre.

Els 240.000 euros que el consistori ha destinat a la campanya de Nadal no han revertit a les zones més perifèriques, un fet que no ha sorprès als comerciants d’aquests punts de la ciutat perquè diuen que estan acostumats a que no se’ls tingui gaire en compte. Ara esperen que l’Ajuntament també pensi en ells quan impulsi aquest tipus d’iniciatives.

Per tal d’atraure l’atenció d’un major nombre de clients, la majoria de comerços han apostat per decorar ells mateixos la seva zona o establiment. Diuen que preveuen que el ritme de vendes durant aquests dies sigui similar al que es fa fer l’any passat.

Davant les queixes dels comerciants i preguntats per Canal Reus TV, l’Ajuntament de Reus es defensa dient que l’objectiu de la campanya de Nadal és posicionar la ciutat com a marca i atraure un major nombre de turisme, un fet que asseguren que estan aconseguint amb nota. A més afirmen que estendre el volum de la iniciativa a tota la ciutat seria insostenible econòmicament i que ja estan pensant nous projectes per potenciar els comerços d’altres zones de la ciutat.