Back to top

"El conte de Nadal" augmenta modestament els vianants del centre

JORDI OLÀRIA GRAS

La campanya de Nadal de Reus s’ha tancat amb un lleuger increment de vianants al centre de la ciutat. Pel que fa als aparcaments municipals, les dades són més optimistes centrades, principalment, a l’aparcament de la Fira Centre Comercial. Ajuntament i entitats comercials valoren positivament aquest ‘conte de Nadal’, que afirmen que ha deixat molt bones percepcions als botiguers del centre de la ciutat.

El balanç de la campanya de Nadal de Reus és positiu segons les entitats de botiguers locals i l’equip de govern municipal. A la Taula de Comerç celebrada avui han valorat positivament les xifres que en deixa el balanç.

Més de 193.000 persones han transitat el carrer Llovera de Reus entre el 27 de novembre i el 10 de gener. Això suposa un increment del 6,41% respecte la mateixa campanya de l’any passat. El ‘conte de Nadal’ que ha guarnit el centre de la ciutat aquestes festes ha coincidit amb l’obertura de La Fira Centre Comercial. Alguns comerciants han admès la recança que sentien abans que comencés l’activitat a l’avinguda de Sant Jordi. Després de la campanya, però, consideren que és un element que ajudarà a potenciar la imatge comercial de la ciutat.

L’impacte de la Fira Centre Comercial s’ha fet notar a l’aparcament municipal que té integrat. En el global dels pàrquings Amersam, l’ocupació ha augmentat un 63,41% respecte el Nadal del 2014, tot i que cal tenir en compte que, aleshores, l’aparcament de l’espai comercial no existia. Els pàrquings municipals han registrat més de 222.000 vehicles, i un 34,5% del total l’ha absorbit el nou equipament. Un dels elements més emblemàtics d’aquesta campanya comercial ha estat la pista de gel. Hi han patinat més de 17.000 persones, i 7.000 d’aquestes ho han fet o bé com alumnes de les escoles de Reus, o bé a través dels descomptes oferts pel Tomb de Reus. Ajuntament i comerciants no estalvien certa autocrítica a l’hora de pensar en el Nadal del 2016. Les associacions de negocis allunyats del centre reclamen que la campanya s’obri a latres zones de la ciutat.

Una crítica que també fa l’equip de govern, així com accepten que s’ha de repensar el joc de llums de la plaça del Prim i la ubicació del trenet de la plaça de la Llibertat. Si bé la proposta dels Amics del Ferrocarril convenç el consistori, consideren que es podria aprofitar millor.