Back to top

El Corredor del Mediterrani supera els testos de seguretat

ADIF ha finalitza el període de proves i els recorreguts de fiabilitat de la variant Vandellós - Tarragona. En cinc dies s'han dut a terme 15.000 quilòmetres de recorreguts de fiabilitat amb resultats positius. Si no hi ha imprevistos, l'administrador ferroviari espera posar en marxa el tram abans de finals d'any.
Corredor

Les proves del tram entre Vandellòs i Tarragona del Corredor del Mediterrani ja s'han acabat. La setmana passada es van realitzar durant 5 dies prop de 400 recorreguts de fiabilitat entre l'Hospitalet de l'Infant i l'estació del Camp de Tarragona, creuant els intercanviadors d'ample de la Boella. També s'han realitza trajectes entre l'Hospitalet i l'estació d'ample ibèric de Tarragona. En total, prop de 15.000 quilòmetres de proves. 

Els primers resultats d'aquesta fade de proves s'han dut a terme amb trens comercials de RENFE de la sèrie S-121 i són "altament positius" segons el gestor d'infraestructures. Les proves de fiabilitat consisteixen a sotmetre la infraestructura i les instal·lacions a escenaris de màximes exigències per verificar que el seu comportament "compleix amb els paràmetres d'homogeneïtat, fiabilitat i estabilitat". 

Amb una inversió de 700 milions d'euros, "la nova variant generarà importants beneficis pels serveis de viatgers que circulen pel sud de Catalunya i l'eix del Llevant". S'incrementarà significativament la capacitat i operativitat per a tot tipus de tràfics i, entre d'altres, permetrà reduir en 30 minuts el trajecte entre Barcelona i València. 

El nou traçat conectarà el Corredor del Mediterrani des de Vandellòs amb la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-França i amb la línia convencional Tarragona-Reus.