El Corredor del Mediterrani supera els testos de seguretat
Les proves del tram entre Vandellòs i Tarragona del Corredor del Mediterrani ja s'han acabat. La setmana passada es van realitzar durant 5 dies prop de 400 recorreguts de fiabilitat entre l'Hospitalet de l'Infant i l'estació del Camp de Tarragona, creuant els intercanviadors d'ample de la Boella. També s'han realitza trajectes entre l'Hospitalet i l'estació d'ample ibèric de Tarragona. En total, prop de 15.000 quilòmetres de proves.
Els primers resultats d'aquesta fade de proves s'han dut a terme amb trens comercials de RENFE de la sèrie S-121 i són "altament positius" segons el gestor d'infraestructures. Les proves de fiabilitat consisteixen a sotmetre la infraestructura i les instal·lacions a escenaris de màximes exigències per verificar que el seu comportament "compleix amb els paràmetres d'homogeneïtat, fiabilitat i estabilitat".
Amb una inversió de 700 milions d'euros, "la nova variant generarà importants beneficis pels serveis de viatgers que circulen pel sud de Catalunya i l'eix del Llevant". S'incrementarà significativament la capacitat i operativitat per a tot tipus de tràfics i, entre d'altres, permetrà reduir en 30 minuts el trajecte entre Barcelona i València.
El nou traçat conectarà el Corredor del Mediterrani des de Vandellòs amb la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-França i amb la línia convencional Tarragona-Reus.