Back to top

Crítiques al model de Misericòrdia

El Ball de Diables carrega contra els tècnics que van suspendre la Baixada mentre que el Ball de Cavallets assegura que s'ha privatitzat la festa.

Que la pandèmia ens ha alterat les relacions socials i festives és una evidència. Més encara que les fórmules per intentar adaptar-se a la nova realitat creen controvèrsia. I encara que alguns debats puguin sembla estèrils també és lògic que es generin al voltant d'un interès col·lectiu o particular.  Misericòrdia, com totes les festes majors, ha hagut de veure's readaptada a una nova condició que era d'esperar que no acontentés a tothom. 

El Ball de Diables, per exemple, un dels més afectats per les decisions que s'han pres al voltant de la seguretat sanitària, carrega ara contra els protocol tècnics que els han deixat sense Baixada aquest 2020. La setmana passada ja els explicàvem que l'Ajuntament havia decidit suspendre l'acte i que després el govern tancava files al voltant de la decisió. Ara és el col·lectiu que critica que no s'ha buscat una alternativa factible i que s'ha volgut reduir la Baixada a un grup de diables tirant carretilles. Una imatge molt allunyada de la ritualitat que representa l'esdeveniment. 

L'acte del 24 de setembre

Amb tot, la dels diables no és l'única crítica a unes festes de Misericòrdia que enguany han prioritzat la seguretat en temps de pandèmia. L'acte del dia 24 de setembre al parc del Santuari de Misericòrdia, amb les danses i balls de la ciutat fent una mena de tanda de lluïment, també ha aixecat protestes en algunes entitats que hi participen.

És el cas del Ball de Cavallets, que considera que la festa s'ha privatitzat i que no estan d'acord amb el fet de ballar per només uns privilegiats que han aconseguit entrada, i no per a tota la ciutadania. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Una publicación compartida de Ball de Cavallets de Reus (@balldecavalletsreus) el

Paraules clau:

Notícies relacionades