Back to top

Els transportistes asseguren que la fi dels peatges no equival a circular gratis

Reivindiquen que ja han pagat prou per la xarxa de carreteres, a més d'impostos per carburants, la compra de vehicles i el seu ús. Amb la retirada dels peatges, preveuen un estalvi d'uns 200 euros al mes per camió.

La Federació d'Autotransport de Tarragona (FEAT) es felicita per la fi dels peatges a l'AP-7 i l'AP-2, però denuncia que s'està fent "demagògia" al voltant de la seva gratuïtat. Els transportistes reivindiquen que els conductors ja han pagat per la xarxa pública de carreteres, a més d'impostos per la compra de vehicles i pel seu ús. També indiquen que més del 50% del cost dels carburants són impostos i no entenen que aquest esforç fiscal dels conductors no sigui suficient.

Asseguren, a més, que l'alliberament de les autopistes provocarà un augment de trànsit considerable que farà encara més evident les mancances d'aquestes vies. Mancances en qüestions com les zones de descans, clau perquè els conductors puguin complir les hores de conducció que estipula la llei.

De fet, amb l'alliberament de la part sud de l'AP-7 a partir del gener de 2020, ja ho han començat a veure. Expliquen que des de llavors, les àrees de servei estan saturades, amb camions i turismes aparcats a les entrades i sortides, i amb els serveis mínims, com els lavabos, en mal estat. De fet, moltes vegades, es troben amb la necessitat d'haver de parar i no poder-ho fer per no trobar espai, arriscant-se a rebre una sanció econòmica contundent.

maddel, transports maddel, reus


Esperen que l'administració també faci un manteniment acurat de la xarxa viària secundària, per evitar una massificació més important de la prevista a les autopistes catalanes.

Uns 200 euros al mes per camió

L'empresa reusenca Transports Maddel calcula que s'estalviarà uns 200 euros al mes per cada camió. Amb la seva flota actual, suposa uns 8.000 euros menys al mes per l'empresa. Adverteixen, però que l'augment previst de trànsit per l'AP-7 amb l'aixecament de les barreres farà que els seus trajectes s'allarguin i, per tant, gastin més carburant.

Tampoc creuen que duri massa aquest període sense pagament: amb l'augment d'ús de la via s'haurà de fer més manteniment, pel que creuen que, tard o d'hora, s'haurà de tornar a pagar per l'ús de les autopistes.

Paraules clau:

Notícies relacionades