Back to top

Foment insisteix a fer circular mercaderies per la via actual de rodalies

Així ho ha manifestat el coordinador del Corredor del Mediterrani, en una conferència a la Cambra de Comerç de Tarragona. Una proposta que no ha agradat als representants de les plataformes ciutadanes, que defensen que pot agreujar encara més la situació del servei al territori.
Un tram de via al costat de la futura estació intermodal de Reus

Ample de via europeu entre València i l'estació del Camp de Tarragona. És la nova estratègia del Ministeri de Foment en el desenvolupament del Corredor del Mediterrani al territori. Una decisió que les plataformes ciutadanes en defensa d'un ferrocarril digne critiquen perquè, tot i reconèixer la necessitat d'instal·lar el tipus d'ampli continental, lamenten que el govern de l'Estat insisteixi en connectar la circulació de passatgers, que ha de ser més ràpida, amb l'estació de La Secuita.

Fet, que diuen, és contradictori perquè desvia combois de persones per una zona on no hi ha tanta densitat d'habitants i manté la circulació de mercaderies per les línies actuals, on ha de conviure amb el servei de rodalies i les futures obres del tercer fil. "Ens trobarem que en el servei actual, que ja és molt lent, s'hi afegiran les servituds de la tecnologia del tercer fil i de les mercaderies. Les mercaderies passaran per on hi han les persones i els trens aniran per on no hi ha gent", manifesta el responsable de la Plataforma pel Transport Públic, Daniel Pi. "Això mereix una reflexió, sobretot quan veus que a altres zones de la península s'han ofert alternatives molt més interessants", remarca.

"Les mercaderies passaran per on hi han les persones i els trens aniran per on no hi ha gent"

Sobre les obres del tercer fil, les plataformes asseguren que convertirà el tram entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders en un cul d'ampolla, deixant la circulació amb una única via. Un aspecte que desmenteix el coordinador del Corredor del Mediterrani, qui defensa que tenen un precedent a la Comunitat Valenciana. "Del tram entre València i Castelló s'ha après perquè les coses no es van fer de la millor manera possible", ha reconegut el coordinador del Corredor del Mediterrani, Juan Barios.

Per la seva part, empresaris i sindicats reclamen compromís amb les dates per enllestir la fase del corredor entre Tarragona i Vandellòs. "Hi han estacions intermodals que ja estan funcionant i que necessitarien amb urgència l'arribada del Corredor del Mediterrani i tenim altres inversions previstes", explica el secretari general de mobilitat de CCOO, Vicente Moya.

Foment manté la previsió d'enllestir aquest 2017 la primera fase del tram entre Tarragona i Vandellòs, amb dues vies d'ample ibèric. La segona fase, corresponent al canvi d'ample, s'hauria de licitar al 2018 per tal de complir amb la previsió d'enllestir les obres al 2020.