Back to top

Germà Bel: "Reus no serà la quarta pista del Prat perquè és impossible"

La Cambra de Comerç ha organitzat un debat amb experts sobre l'estació intermodal i les urgències en mobilitat del territori. La principal conclusió és que el Camp de Tarragona té deficiències greus en infraestructures i que l'estació al sud de l'Aeroport no és la solució definitiva.

La Cambra de Comerç de Reus ha organitzat una nova sessió de debat al voltant de les infraestructures del territori. L'ens cameral és un dels més fervents defensors de la necessitat de resoldre les mancances que tothom coincideix que s'evidencien dia rere dia, però que cal govern ha volgut abordar amb solidesa. Bona part dels agents participants en el debat eren experts i polítics del territori. I tots se sumen a la demanda històrica de la Cambra. Ara bé, amb matisos i diversitat d'opinions. 

L'estació Intermodal i la quarta pista del Prat

El tema del debat era l'Estació Intermodal al Camp de Tarragona. Els ponents han estat Josep Mateu, president del RACC; Albert Castellanos, secretari general d'Economia de la Generalitat; Aaron Gutiérrez, estudiós de la mobilitat a la URV; i Germà Bel, catedràtic de la Universitat de Barcelona. 

Bel ha estat, segurament, el més contundent de tots els ponents, assegurant que l'Estació Intermodal és absolutament innecessària en termes de demanda. "No pot ser que plantegem solucions d'alta velocitat a la manca de qualitat de les rodalies", ha assegurat. De fet, diu que no hi ha cap país del món on es plantegi un escenari com aquest. També assegura que "Reus no serà mai la quarta pista del Prat perquè és impossible". Aquesta asseveració la fonamenta en les dades de tràfic de viatgers d'altres grans aeroports mundials, on el trasllat des d'equipaments secundaris a les capitals (com seria el cas de Reus amb relació a Barcelona) no se soluciona amb alta velocitat, sinó encadenant busos i metros en trajectes que poden superar tranquil·lament l'hora de viatge per superar una distància inferior als 100 km que separen la capital del Baix Camp de la Ciutat Comtal. 

Per Bel el Prat no tindrà mai la quarta pista i aquestes no seran tampoc ni Reus ni Girona perquè calen molts més passatgers. 

Unió per aconseguir els reptes

Tal ha estat la vehemència de Bel, que altres experts han coincidit a definir l'Estació Intermodal al sud de l'Aeroport no només com una extensió d'aquest per afavorir el trànsit entre Reus i Barcelona en cas de convertir-se aquest en una quarta pista del Prat, sinó també com a node de comunicació al ben mig del Camp de Tarragona. 

L'alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha tancat la sessió: "No té cap sentit que una estació licitada no es construeixi. I quan anem a Madrid ens diuen que no està desprogramada", però el cert és que tampoc existeix el projecte polític definitiu per tirar-la endavant. Per això Pellicer assegura que "el territori diem prou, volem aquesta estació, encara que a 600 km vista tinguin una altra opinió". Per això reclama que, juntament amb la Cambra i la resta d'agents que han participat en la xerrada, es converteixin en un pull de pressió per garantir la seva construcció. 


optiques visio

 

 

Paraules clau:

Notícies relacionades