Back to top

Horts de Miró crea una targeta per impulsar el comerç de proximitat

L'objectiu d'aquesta proposta és fidelitzar els clients amb els comerços de sota casa i evitar que es desplacin fins al centre de la ciutat per fer les compres bàsiques.
La targeta serà pels veïns del barri Horts de Miró

Impulsar i consolidar el comerç de proximitat del barri. Aquest és el principal eix de treball de l'Associació de Veïns Horts de Miró, que va renovar la seva junta ara fa quatre mesos i està buscant noves vies de treball i iniciatives. La darrera: la creació d'una targeta de fidelització pels veïns que es podrà utilitzar als comerços del barri. "La idea és que com a primer recurs, pensin en els establiments del barri, i si no hi ha la necessitat vagin fins al centre. Vam pensar en crear aquestes targetes, i cada establiment farà un descompte o detall per fomentar el comerç de proximitat", explica el president Associació de Veïns Horts de Miró, Josep Lluís Nieto.

Aquest nou carnet personal suposaria un al·licient pels veïns d'Horts de Miró per comprar sota casa enlloc d'anar fins al centre de la ciutat o als comerços d'altres barris, i també serviria per informar els possibles emprenedors sobre els tipus de comerç que ja s'estan oferint al barri i les mancances que hi ha. Tot i que la iniciativa encara està en fase de creació i s'està buscant la participació dels comerciants, els establiments veuen la proposta amb bons ulls, tot i que una mica arriscada. "És una manera de demostrar a la gent del barri que som aquí, suposa avantatges per ells i és una molt bona iniciativa", destaca M. Carmen Gómez, de la botiga Miss Xuxes. "Trobo que els veïns van més al centre perquè no coneixen el barri i no saben que estem preparats per oferir tots aquests serveis també", afegeix. "Jo penso que és una iniciativa molt bona però una mica arriscada perquè aquí mai hem tingut associació de comerciants o de veïns i aquesta és una proposta forta", opina Josep Ignasi Esponell, de La Galeria de la Fruita. "És un barri on hi viu força gent que els agrada comprar al petit comerç, però tot i això ens costa aixecar la persiana cada dia. És dur i complicat", es lamenta.

A banda de la targeta, des de l'associació es vol donar a conèixer el comerç del barri amb altres activitats, com el sorteig de tres paneres amb productes del barri a la 4a Fira de l'Hort d'aquest dissabte o una gimcana pels establiments comercials el proper 7 de setembre.

Paraules clau: