Back to top

La bretxa digital, l'altre enemic dels més necessitats

Els treballadors dels serveis socials de l'Ajuntament de Reus s'encarreguen, en bona part, de dur a terme els tràmits telemàtics necessaris d'aquelles persones que volen optar a una de les ajudes disponibles per eludir l'exclusió social.

Bona part dels usuaris dels serveis socials no tenen ni els coneixements ni les eines per poder fer els tràmits telemàtics que es requereixen per optar a ajudes. És una realitat que aquest dijous ha volgut deixar sobre la taula la regidora de Benestar Social de l'Ajuntament de Reus, Montserrat Viella, que ha assegurat que "aquesta situació no és pròpia de Reus" i que "tenim un llarg camí a recórrer" pel que fa a l'educació digital. 

I és que la COVID ha obligat a fer telemàticament totes aquelles consultes i peticions que abans es podien fer parlant directament amb un treballador social en una oficina. Però el teletreball i les restriccions de mobilitat ara ho han abocat tot al món digital, i moltes d'aquestes persones no hi tenen accés. Diu Vilella que "una tercera part de l'activitat directa que fan els treballadors socials es dedica a resoldre tràmits telemàtics als usuaris que no són capaços de fer per si sols". 

Més esforços i més recursos

La regidoria de Benestar Social ha destinat aquest 2020 un milió d'euros extra a pal·liar els efectes econòmics de la pandèmia a les persones més vulnerables. S'aborden ajudes des del punt de vista alimentari i d'habitatge, entre altres. 

Per l'any vinent s'està estudiant com es comporta la pandèmia per tornar a dotar el pressupost municipal dels recursos necessaris. Ahir la regidora d'Hisenda assegurava que es guardava un altre milió d'euros per a contingències derivades de la COVID. 

Paraules clau: