La campanya de l'oli, sense festes per inaugurar la temporada
L'oli nou de Cambrils fa setmanes que raja. Un producte estrella de la Cooperativa que habitualment, cada any es dóna a conèixer en el marc de la festa de l'oli nou, un esdeveniment que la pandèmia del coronavirus ha obligat a suspendre. De fet, aquesta és una activitat que permet fer les primeres vendes de l'oli a la cooperativa i per tant, representa un moment important per encetar la temporada.
A canvi, la cooperativa proposarà una sèrie de descomptes i ofertes a la clientela, amb la voluntat de seguir acostant aquest producte a totes les taules. Reconeixen però que suposa un cop dur per a l'inici de vendes.
Paral•lelament, els pagesos que es dediquen a la collita de l'oliva no aturen la seva feina. Per això, s'organitzen per portar les olives a la cooperativa de manera esglaonada i a l'hora de gestionar l'entrada d'aquest fruit, ho fan de manera individual i seguint les mesures anti-covid, és a dir, amb distància i mascareta. Una sèrie de mesures que se sumen a d'altres que ja s'aplicaven i que permeten garantir la seguretat alimentària i sanitària a la campanya de l'oli, tal com detalla Pau Serra, president de la Cooperativa.
La comercialització, tocada per la pandèmia
Tot i que en la campanya de l'oli no s'ha vist afectada pel coronavirus, la seva comercialització sí que n'ha patit les conseqüències. En aquest sentit, el tancament d'hotels i restaurants ha representat un cop dur per les vendes. Malgrat tot, s'ha apostat per adaptar-se a les noves circumstàncies i per això, s'han ideat les monodosi i s'ha potenciat la venda per internet, tal com explica el director comercial Fernando Sarasa.
Les Jornades de l'Oli Nou seran virtuals
Per fer front a la situació, s'han adaptat les Jornades de l'Oli Nou, que passaran a ser virtuals. Es duran a terme del 7 al 28 de novembre i la distribució de vals de descompte per adquirir oli nou en línia o presencialment a l’agrobotiga.