Back to top

La campanya de Nadal tanca amb un 45% més de vianants a Reus

S'ha consolidat la plaça de la Llibertat com a espai lúdic i han augmentat les compres a establiments de la ciutat, gràcies a iniciatives com A Reus X2.
han augmentat les compres a establiments de la ciutat, gràcies a iniciatives com A Reus X2.

La campanya de Nadal ha tancat la seva activitat amb una valoració molt positiva per part dels seus impulsors. Aquest diumenge 6 de gener es posava punt final a 'Reus és Nadal' després de sis setmanes d'activitat que han volgut impulsar el comerç i la cultura a la ciutat. Segons el consistori, el centre de Reus s'ha omplert més que mai durant aquestes festes, amb una afluència de vianants que se situa en un 45% més respecte a l'any anterior. "El 22 de desembre va ser el dia que més persones van passar per Reus, fins a 81.000", explica la regidora de Cultura i Projecció de Ciutat a l'Ajuntament de Reus, Montserrat Caelles.  

De la mateixa manera també s'han registrat xifres superiors a les de l'any passat en els aparcaments municipals, visites culturals i a la plaça de la Llibertat, que s'ha consolidat com a espai lúdic: fins a 55.000 nens han pujat a les atraccions de fira i més de 14 mil persones han patinat a la ja tradicional pista de gel. Pel que fa al comerç, les botigues i mercats han registrat unes bones vendes, gràcies a iniciatives com A Reus X2. "Uns 40.000 reuros bescanviats suposen fins a 850.000 euros reals en compres. Han participat uns 300 establiments i s'han repartit 370.000 euros", explica la presidenta del Tomb de Reus, Gemma Molner. "La gent que és seguidora del comerç i són referents en altres ciutats ens miren molt i diuen que ho hem fet bé", reconeix el representant dels comerços del Pallol, Pau Salvadó.

L'objectiu d'aquesta campanya ha estat consolidar-se com a centre comercial i cultural de referència i promocionar també la tradició, el turisme i la restauració.

Paraules clau: