Back to top

La Creu Roja atèn un milió de persones directament des de l'inici de la pandèmia

L'entitat ha presentat aquest matí el balanç dels sis mesos i mig de l'inici del pla 'Creu Roja respon' que evidencia les necessitats socials que s'han derivat de la COVID-19 i els seus efectes econòmics.

La crisi derivada de la pandèmia ha colpejat els col·lectius més vulnerables de la societat, fins al punt que la Creu Roja assegura haver atès a tot Catalunya un milió de persones d'ençà que es va declarar la pandèmia mundial. 

Els màxims responsables de la Creu Roja asseguren que la situació derivada de la COVID-19 és la més insòlita que recorden en els darrers 40 anys. Una crisi derivada d'una pandèmmia per la qual no hi ha manual d'instruccions ni tampoc cap tipus de referència prèvia on poder assentar una planificació. 

Tot plegat ha provocat que s'adrecessin a la Creu Roja un milió de persones directament i que un altre milió de persones anés a buscar-hi material sanitari i preventiu. De fet, segons els responsables de l'entitat, gairebé mig milió de persones depenen de l'ajuda humanitària per tirar endavant. 

Entre 30 i 40 anys i amb menors a càrrec

La pandèmia ha provocat que molts perfils de ciutadans que mai havien necessitat assistència social s'hagin hagut d'adreçar a la Creu Roja. Els que hi arriben per primer cop tenen un perfil majoritari: "Joves d'entre 30 i 40 anys que tenen menors a càrrec", segons explica Enric Morist, el coordinador de la Creu Roja a Catalunya. 

Helena Fontanet, secretària de la Creu Roja, afegeix que "a nivell econòmic la Creu Roja ha gastat en sis mesos i mig més de 10 milions d'euros". Uns diners que es poden dividir en tres grans blocs: Ajudes de necessitat bàsica (62%), gestió d'albergs (28%) i accions de sensibilització (10%). 

Paraules clau:

Notícies relacionades