Back to top

La crisi de l'automoció afecta, relativament, els fabricants de components

Aquest dijous arrencava, a Barcelona, una nova edició del Saló de l’Automòbil. Una fira que enguany compta amb menys superfície i menys marques representades que altres anys. Tot plegat reflecteix el mal moment que viu, amb la crisi, el sector de l’automoció. Nosaltres hem volgut conèixer de més a prop com viuen la situació empreses que fabriquen components per aquest sector.

 

A Indústries Teixidó, la fabricació de components per a l’automoció suposa el 80% de la seva facturació, i d’aquest, el 95% s’exporta i el 5% restant es destina al mercat nacional. Entre altres, produeixen peces per a injectors, sistemes cabrio, amortidors, o sistemes de frens i ABS.

 

Tot plegat fa que siguin molt dependents del sector, encara que asseguren que la crisi de l’automoció els afecta, només, relativament.

 

Reconeixen que el sector de l’automoció està patint molt des del passat 2009, i tot i que encara hi ha un creixement negatiu, creuen que en un termini no gaire llarg, la situació millorarà.

 

Al Saló de l’Automòbil d’aquest 2013, que obria dijous amb jornades per professionals, s’hi ha presentat el primer cotxe 100% elèctric, una novetat mundial.