Back to top

La demarcació de Tarragona és la segona en exportacions

JORDI OLÀRIA GRAS

Les empreses que venen a l’exterior han augmentat un 50% en els últims 6 anys, i el seu volum econòmic, un 23%. El programa Acció, de la Generalitat, vol ajudar les empreses que decideixen obrir-se a mercats estrangers, una decisió que, per a les companyies locals, no sempre és fàcil.

Les exportacions de la demarcació de Tarragona han augmentat un 23% des del 2008, i les empreses que venen a l’exterior, un 50%. El 2014, el Camp i l’Ebre es van convertir en la segona demarcació en venda a l’exterior superant els 7.000 milions d’euros.

En aquesta línia, Acció és un programa dela Generalitatque ajuda les empreses que decideixen exportar. Als països de destí hi poden disposar dels recursos necessaris per fer els primers contactes. A l’hora de sortir a vendre a fora, però, els empresaris es troben amb inconvenients com la falta de recursos o, en concret, de finançament.

És per això que, des dela Generalitat, s’aposta perquè les empreses busquin sistemes de finançament més enllà del sector bancari.

Per alguns, però, la pròpia idiosincràsia és la que empeny les companyies locals cap a l’exterior.

Convertir-se en una empresa exportadora no és un procés fàcil ni ràpid, però, si es fa de la manera adequada, acaba donant els seus fruits.

Davant l’anunciada recuperació de l’economia local es podria pensar que les empreses faran marxa enrere i tornaran a apostar més pel mercat interior, un perill que, des d’Acció, no es contempla.

Els productes i serveis que s’exporten fora de Catalunya suposen 102.000 milions d’euros, 60.000 dels quals fora de l’estat espanyol, i representa un 52% de la creació de riquesa. Amb aquestes dades, tant les empreses locals com la Generalitat veuen en els mercats exteriors, el futur de l’economia de casa nostra.