Back to top

La Generalitat aposta per deslocalitzar el turisme de reunions

Fins a 300 professionals del sector turístic s'han concentrat aquest matí a FiraReus, en la segona edició del 'Connecta'. Un espai de trobada organitzat per la l'Agència Catalana de Turisme que ha difós un objectiu clar: descentralitzar el turisme de reunions de Barcelona i apostar per tot el territori. De fet, en el darrer any, 1,5 milions de viatgers han fet parada a Catalunya per negocis.
Jornades 'Connecta' a FiraReus.

L'Agència Catalana de Turisme impulsarà un pla de màrqueting a tot el país per tal captar turisme de reunions i congressos. Una aposta que ja està donant fruits, sobretot a la capital catalana, però que ara es comprometen a treballar per descentralitzar-ho i apropar-ho a tot el territori. Així ho han anunciat aquest matí, en la segona jornada del 'Connecta', a FiraReus, davant de gairebé 300 persones.

Cal destacar que en els darrers 12 mesos, Catalunya ha rebut fins a 1,5 milions de viatgers que venien per negocis, fet que ha generat una despesa de més de 1.700 milions d'euros. El director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font, ha destacat que 'volem que aquest turisme es deslocalitzi del territori i també en el temps, de diverses estacions'.

Més enllà d'aquesta aposta que mira cap al sector públic, però també el privat, des de l'Agència Catalana de Turisme han reconegut una davalla del turisme aquest estiu. Tot i això, defensen que s'ha produït un augment de la despesa. 'Aproximadament, a nivell català, hem tingut un 2,7% de caiguda de turisme, però en canvi la despesa ha crescut gairebé un 7%', ha afegit Font. Han detectat també que el mercat americà i el de Corea ha crescut aquest estiu, per contra de la davallada d'altres sectors.

Paraules clau: