Back to top

La restauració lidera les queixes rebudes a l'Oficina de Consum

El Baix Camp ha rebut 472 reclamacions, majorment relacionades amb el descontentament per un servei rebut, especialment la restauració
noticies

L’Oficina de Consum del Baix Camp ha clos el 2019 amb un total de 3.052 tràmits en matèria de consum, un 20% més que l’any anterior. De forma específica, ha rebut un total de 1.270 consultes, 800 reclamacions, 53 queixes i 30 denúncies.

També ha tancat 707 mediacions i ha gestionat 192 expedients d’arbitratge. L’Oficina dona servei als 28 municipis de la comarca. El nombre de consultes (1.270) ha estat superior a les de l’any anterior (1.050), majorment de manera presencial: 286 reclamacions al sector telecomunicacions (36% del total, un percentatge similar al de 2018) i 100 reclamacions als subministraments bàsics (13%).

El sector dels subministraments bàsics, també protagonitza bona part de la tasca de l’ens a l’hora de tramitar les reclamacions i iniciar la mediació corresponent. Continua sent un aspecte molt notori el fet de rebre factures amb un import molt elevat.

Per nombre de reclamacions, a aquests dos sectors els segueixen: transport aeri (37), vehicles (35), assegurances (30), centres d’estètica (19), teatres i parcs (14), vendes a distància (12), dentistes (12), agències de viatges (12) i electrodomèstics (11), entre altres.

Reus, la població amb més reclamacions

mobil

Reus és la població amb un major nombre: 472, que es tradueix en un 59% del total. Segueixen Cambrils amb 94, Mont-roig del Camp amb 48, Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant amb 25, Riudoms amb 22 i la Selva del Camp amb 18.

La majoria de les queixes són per manifestar el descontentament o mal tracte rebut en un servei, sobretot la restauració. A banda, les denúncies han augmentat de manera significativa respecte l’any 2018, passant de 9 a 30 el 2019.

oficina consum

L’organisme ha tancat 707 sol·licituds (front les 577 de l’any anterior), de les quals gairebé el 59% s’han clos amb un acord per mediació.

En matèria d’arbitratge, durant el 2019 s’han dictat un total de 119 laudes, quasi el doble que l’any 2018. També s’han arxivat 73 expedients abans d’arribar a dictar-se el laude.

Per últim, gràcies al servei itinerant de l’Oficina de Consum als municipis de Mont-roig del Camp i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant s’ha atès a 58 persones en el seu propi municipi, evitant que s’hagin hagut de desplaçar a la seu de l’Oficina de la Patacada de Reus.

Inicialment hi ha fixat un dia al mes per fer aquesta atenció itinerant, però sempre s’ha de sol·licitar cita prèvia.

Notícies relacionades