Back to top

La revolució digital arriba al petit comerç per quedar-se

Durant molts anys, el punt fort del comerç local ha estat la proximitat. Un aspecte que s'ha vist estroncat amb l'arribada de la pandèmia.
internet

Amb l'inici de la pandèmia, han estat diverses les iniciatives digitals que han sorgit arreu del país per reactivar el comerç local. En total, al conjunt de Catalunya es calcula que han sorgit una cinquantena d'iniciatives comercials, les quals han beneficiat a més de 9.000 empreses.

Si parlem en l'àmbit local, trobem, per exemple, les plataformes impulsades per la Cambra de Comerç de Reus o El Tomb de Reus. De fet, el vicepresident d'aquesta última entitat, Joan Anton Montaña, assegura que la transformació cap a l'era digital ja fa temps que s'hauria d'haver fet.

Internet: un gran aparador comercial

Abans que arribés la Covid-19, el 70% de les 200 empreses que formen part del Tomb de Reus disposaven d’una pàgina web. Ara bé, d’aquestes només un 30% l’utilitzaven de manera activa. En qualsevol cas, Montaña destaca que Internet ha de ser com un aparador, no perquè els clients comprin per internet, sinó per seduir-los i que vinguin a la botiga. 

Les xarxes socials ja són imprescindibles

Així doncs, la revolució digital ja ha arribat al petit comerç reusenc i ho ha fet per quedar-se. 

Notícies relacionades