Back to top

La revolució de les copes menstruals arriba a Reus

En l'últim any, el boom que ha viscut la copa menstrual ha estat inqüestionable. Cada vegada són més les dones de tot el món que opten per aquest producte, en contra de les tradicionals compreses i tampons. I és que els experts asseguren que es tracta de l'opció més econòmica i sostenible que, actualment, hi ha al mercat.
Una de les copes menstruals de la Farmàcia Bello de Reus

Les copes menstruals s'han convertit en el producte estrella pel que fa a la higiene femenina d'aquest 2019. De fet, a Reus, ja són diverses les farmàcies que asseguren haver notat un augment significatiu de la venda d'aquest producte en els últims mesos.

Enna, per exemple, és una de les prop de dues-centes marques que, actualment, comercialitzen la copa menstrual a un centenar de països de tot el món. Però quin és el motiu que ha mogut a milers de dones a passar-se al bàndol de la copa menstrual? Segons Lorena Fernández, treballadora de la Farmàcia Bello de Reus, l'economia, la comoditat i l'augment d'higiene són els tres motius principals.

Una opció més sostenible

Uns motius als quals també s'ha de sumar els del medi ambient. I és que una única compresa, així com l'aplicador que acompanya el tampó, tarden més de tres-cents anys a biodegradar-se. A més a més, si li sumem que una dona té la regla una vegada al mes durant més de 40 anys, això es tradueix, aproximadament, en unes 7.000 compres o tampons per dona.

En canvi, una sola dona només necessitaria 4 copes menstruals per a tota la vida. Malgrat tot, la compresa i el tampó continuen sent els productes més utilitzats per a la majoria de les dones. I és que encara hi ha molts dubtes al voltant d'aquest producte revolucionari.

La primera copa menstrual va néixer a principis del s.XX

Malgrat que la copa menstrual sembla un producte innovador i actual, la veritat és que va sortir al mercat, per primera vegada, a principis del segle XX. No obstant això, no ha estat fins a aquesta última dècada, en què la copa està adquirint més popularitat.

Notícies relacionades