Back to top

La taxa turística es destina a promoció

SÍLVIA SAGALÀ ROCA

Ja han passat tres anys des que el govern de la Generalitat va decidir implementar la taxa turística al país. Durant aquest temps s'han recaptat 122 milions i mig d'euros, uns diners que, basicament, s'han invertit en promoció turística. El 30% dels ingressos els gestionen directament els ajuntaments, en el cas de Reus, s'han invertit 41.000 euros. 

La Generalitat de Catalunya ha recaptat 122 milions i mig d'euros des que es va implementar la taxa turística l'1 de novembre del 2013. Es tracta d'una de les poques taxes que es gestiona directament des del govern català i ha servit per tirar endavant campanyes de promoció com programes d'enoturisme al Priorat o familiars a Cambrils. Cada any s'han ingressat més diners, fins arribar als 43 milions i mig d'euros del 2015. El 70% diners recaptats els controla la generalitat mentre que l'altre 30% es fa des dels ajuntaments. 

En el cas de Reus l'any 2013 es van recaptar 13.000 euros, uns diners que el consistori va invertir en promocionar la fira Reus Viu el Vi. En canvi, els 13.000 euros del 2014 i els 15.000 del 2015 es van destinar a la promoció de la fira de l'oli. Des de la regidoria de promoció turística asseguren que els diners invertit han revertit en un major nombre de turisme. 

Lluny d'espantar el turisme, Catalunya ha vist com el nombre de visitants creixia any rere any. 

La taxa turística varia en funció del tipus d'allotjament escollit pel visitant i de les estrelles que tingui l'hotel. Pot anar des del mig euro als 2 euros i mig per pernoctació.