Back to top

La telefonia mòbil encapçala les queixes dels usuaris de l'Oficina de Consum

ADRIÀ MORTE

La telefonia mòbil està més present que mai aquesta setmana amb el congrès mundial que s’està celebrant a Barcelona. Un esdeveniment on es revelen les principals novetats d’aquest sector. Malgrat això, els usuaris continuen tenint problemes amb la telefonia. Gairebé la meitat de les queixes rebudes a l’Oficina de Consum de Reus i el Baix Camp són per qüestions de telefonia.

Sigui per contestar una trucada, utilitzar una aplicació o per veure la hora, cada vegada més utilitzem el telèfon mòbil en el nostre dia a dia. Segons un estudi de l’agència de màrqueting Oracle Eloqua el mirem fins a 150 vegades al dia. Precisament, en una setmana on es coneixen les darreres novetats del sector en el mobile world congress de Barcelona, cal destacar que la telefonia encapçala les reclamacions de l’Oficina de Consum de Reus i el Baix Camp.

Gairebé la meitat de les queixes dels usuaris durant l’any 2015 tenen com a motiu principal el mòbil. Un altre sector que també rep moltes reclamacions, tenint en compte les 3 principals empreses que faciliten el servei, és el de subministraments bàsics d’electricitat i gas. Telefonica és la companyia que rep més reclamacions amb més d’un 30%. Seguidament, Orange n’aporta un 27, mentre que Vodafone i Jazztel representen un 21 i 19% de les queixes respectivament.

Els motius sobre els quals els consumidors es veuen afectats són molt variats, essent més comuns els causants per una sol•licitud de portabilitat que al final no es realitza, l’incompliment del contracte de permanència o bé, la facturació incorrecta degut a l’incompliment del contracte per part de l’empresa o desconeixement del propi consumnidor. Aquest darrer 2015 l’Oficina de Consum de Reus i el baix Camp ha rebut en total 531 reclamacions de les quals 200 són del sector de la telefonia.