Back to top

La venda de diaris reviu durant l'estiu

Els comerciants i botiguers de la Costa Daurada celebren l'arribada de nous turistes. El ritme de vendes a les costes tarragonines augmenta considerablement durant l'estiu i no deixa cap sector indiferent.
El grup de diaris regionals en un quiosc de Cambrils

L'arribada de turisme a la Costa Daurada repercuteix en tots els sectors de la zona, fins i tot, en la venda de diaris. Els quiosquers de zones turístiques com Cambrils celebren l'augment de visitants, ja que aquest sempre comporta un augment en el ritme de vendes.
La temporada turística, que per als comerciants comença durant la Setmana Santa i s'allarga fins a l'octubre, fa que els quiosquers de les costes tarragonines hagin de distribuir i vendre diaris regionals i internacionals. La premsa habitual perd protagonisme i les portades regionals canvien la fisonomia dels aparadors. Així ho explica Ernes Lucena, una quiosquera de Cambrils: "a l'estiu sí que notem un augment considerable a causa de l'impacte del turisme. Aquí hi ha molta tradició de gent amb apartaments que són del nord, sobretot de la zona d'Aragó. Llavors sí que es nota perquè a l'estiu arriben aquests diaris que només són una referència a l'estiu".


La tradició lectora del nord d'Espanya i la presència de molts turistes de temporada provinents d'aquestes comunitats fa que diaris com El Correo, El Diario Vasco, El Diario de Navarra i El Heraldo d'Aragón, siguin els més venuts de l'estiu a la Costa Daurada."Amb l'Heraldo es nota moltíssim i amb la gent del nord, la gent del nord llegeix moltíssim. Doncs diari de Navarra, Correo de Vizkaia, tots aquests tipus", explica Montserrat Martí, una altra quiosquera del municipi costaner.

De fet, segons l'OJD, l'auditor oficial dels mitjans escrits a Espanya, El Correo, El Diario Vasco, El Heraldo de Aragón i El Diari de Navarra són els diaris regionals amb més tirada. No és d'estranyar doncs que l'augment del turisme nacional es tradueixi en un augment en la venda de diaris.

Perquè al final són aquestes edicions les que més es venen. I és que, tot i que els aparadors també s'omplen de portades internacionals, els diaris estrangers no es venen amb tanta facilitat. La raó, els preus. Un diari de fora pot costar el doble aquí que al país d'origen i això fa que la gent s'ho pensi més a l'hora de comprar-lo.