Back to top

L'aeroport de Reus mira el futur amb optimisme

L'aeroport de Reus pot mirar el futur amb optimisme. Aquest final d'any deixa dades positives per a la infraestructura, com el balanç de passatgers anual, que creix un 16 % fins el mes de novembre. L'activitat de les aerolínies també creix, i lluny del monopoli de Ryanair, companyies com Jet2 oferiran, l'estiu vinent, gairebé tants vols com l'empresa irlandesa. Tot plegat permet tornar a pensar en arribar, el 2017, al milió de passatgers.
L'aeroport de Reus mira el futur amb optimisme

L'aeroport de Reus tancarà l'any amb bones sensacions. Després de llargues temporades de ser una plaça on només operava Ryanair, l'entrada d'altres companyies ha fet incrementar el nombre de passatgers que passen per l'equipament. Aquesta temporada d'hivern, que s'allarga fins el 25 de març, només hi ha dues connexions en marxa, amb Londres i Eindhoven. L'aeroport de Reus és molt estacional, i és per això que cal esperar el període d'estiu del 2017 per valorar l'any vinent. Es preveu que s'hi operin, almenys una vintena de connexions. L'aparició de companyies com Jet2.com o Thomas Cook ha donat una nova alenada d'aire i pot ser la clau del seu futur tal com apunten alguns experts.

El catedràtic d'Economia Aplicada de la URV, Agustí Segarra, creu que 's'ha d'aplaudir la competència sana entre els operadors, que és el que portarà que l'aeroport sigui més competitiu, per tant, tot el que sigui l'entrada de nous operadors, benvingut sigui'. Per a d'altres, com Rafael Muñoz, membre del gabinet d'estudis de CEPTA, aquest fet ha tardat massa en arribar. 'El monocultiu va fer molt de mal, va absorbir molts recursos públics i privats que tenia el territori només perquè anés bé [Ryanair], i nosaltres estàvem esperant aquest retorn de Ryanair cap al territori, que operés més, i això és el que no ha passat, quan ha pogut, evidentment, ens ha fet el salt i se n'ha anat d'acord amb les seus criteris'.

Un altre filó per a l'aeroport reusenc ve de Barcelona. Les previsions apunten que, en qüestió d'uns anys, l'aeroport del Prat quedarà saturat i, per tant, Reus es pot convertir en la quarta pista d'aquesta infraestructura. Fins llavors, la instal·lació reusenca segueix el seu camí, en el cas d'enguany, registrant números positius.

Ha tancat el mes de novembre amb 9.700 passatgers, un 22 % més que el mateix mes de l'any passat. L'acumulat d'enguany també és positiu, i és que durant els 11 mesos tancats hi han passat prop de 810.000 passatgers, un 16,2 % d'augment respecte el mateix període del 2015. Marta Farrero, directora tècnica del Patronat de Turisme de la Diputacióde Tarragona, situa l'horitzó que es marca l'aeroport per al 2017: 'enguany tancarem amb uns 810 passatgers, que és una gran temporada, i l'objectiu per a l'any vinent és continuar creixent i arribar al milió de passatgers'.

De cara a l'any vinent, Ryanair preveu incrementar un 25 % el nombre de passatgers i arribar als 375.000, mentre que Jet2 manté l'aposta per Reus, per exemple, amb 4 vols setmanals a Londres-Stansted, un aeroport on es volarà cada dia de la setmana sumant-hi les 3 connexions de Ryanair i les 3 anunciades aquest desembre per Flybe a través de la seva filial, Stobart Air. Aquesta nova aerolínia a l'aeroport de Reus oferirà 10.500 places d'anada i tornada setmanals durant tota la temporada d'estiu. El 2017 Ryanair perdrà la preeminència que tenia a Reus. Mentre que la companyia irlandesa oferirà 11 rutes, Jet2 no es queda enrere i ja n'ha anunciat 9.