Back to top

L'atenció telefònica es multiplica als CAPs

Els Centres d'Atenció Primària de la ciutat han reduït l'atenció presencial i l'han concentrat de manera telefònica. De fet, ben aviat implementaran també visites per videotrucada.
Sala d'espera CAP Marià Fortuny.

Les mesures sanitàries als CAPs s'han extremat. Des de l'inici de l'estat d'alarma l'ús de mascaretes i guants entre els professionals és un fet ja del tot habitual. Les principals mesures han consistit en posposar les visites de poca importància i traslladar bona part de l'atenció de manera telefònica. 

La directora del CAP Marià Fortuny de Reus, Rosa Maria Serrano, destaca que 'estem arribant a 300 trucades diàries'. En aquest sentit, detalla que també  han augmentat l'atenció domiciliària i han creat l'agenda COVID. En aquesta tots aquells pacients, confirmats o no de coronavirus, reben un seguiment personalitzat que consisteix en 2 o 3 trucades a la setmana.

Assistència per videotrucades

Després de més de 50 dies d'estat d'alarma i confinament, des del CAP Marià Fortuny volen seguir adaptant-se a les necessitats. Des del centre destaquen que hauran d'ampliar el nombre de visites presencials, atès que hi ha tractaments que ho necessiten, però també apostaran per introduir la videoconferència. Faran videotrucades per visitar els pacients que ho requereixin i que aquesta mesura pugui ser-ne beneficiosa. 

canalreus a telegram

Paraules clau:

Notícies relacionades