Back to top

Les entitats mantenen el pols contra el desmantellament

Reclamen que les vies es mantinguin per convertir-les en transport públic urbà. Alerten que Salou quedarà desconnectat de Rodalies. Asseguren que adequar les vies desmantellades suposarà un elevat cost per als municipis.
Imatge d'un tram de la via de la costa

Els governs de Salou, Cambrils, Mont-roig i l'Hospitalet reclamen al Ministeri de Foment que desmantelli les vies ferroviàries de la costa tant bon punt entri en funcionament el Corredor del Mediterrani. Ahir mateix van escenificar el seu acord i van anunciar reunions amb el govern de Madrid per exigir la desaparició de la infraestructura. Les entitats en defensa del transport públic en general i del ferrocarril en concret han posat el crit al cel. Qualifiquen de 'bogeria' perdre aquest corredor ferroviari; una decisió que consideren que va en contra del que s'està fent arreu d'Europa. Donen suport als municipis perquè deixin de passar trens de llarg recorregut per aquest tram de via, però no perquè es desmantelli. 'Està molt bé, ens n'alegrem tant com ells, que deixin de passar Euromeds a gran velocitat i trens de mercaderies', afirma Daniel Pi, portaveu de la Plataforma en Defensa del Ferrocarril.

'El que nosaltres reclamem és que aquest espai es mantingui i es transformi per tal que sigui un espai de transport públic, si aquesta via s'aixeca aquí no hi haurà TramCamp ni es farà absolutament mai, això passarà a l'espai del cotxe'.

Alerten del perill que suposa per Salou en concret el canvi previst. Per una banda, es tracta d'una de les 20 estacions més utilitzades per Rodalies en tot l'Estat espanyol segons aquestes entitats, i acumula, segons dades d'Adif, més de 219.000 passatgers anuals. Posen de manifest, també, que la connexió que vol Salou deixaria el municipi amb Port Aventura com a única estació i, a més, sent un cul de sac que, sovint, suposa reduir considerablement la freqüència de pas dels trens segons explica Pi.

'Jo no puc entendre com una població com Salou no està molt preocupada per quedar-se absolutament despenjada del sistema ferroviari i no entenc com un alcalde pot permetre això i a sobre ho pot dir amb alegria'.

La Plataforma en Defensa del Ferrocarril posa de manifest que la llei ferroviària estableix que el Ministeri de Foment, si té intenció de desmantellar la via, ho ha de posar en coneixement oficial de la Generalitat de Catalunya, i aleshores el govern català ha de respondre si vol o no assumir la infraestructura. Alerten que, si es desmantella, la viabilitat del TramCamp perilla, i és que també desapareixeran trams de via sobre els quals no caldria intervenir per executar-lo. Per altra banda posen sobre la taula, també, que adequar l'actual espai de les vies té un cost molt elevat, asseguren, amb o sense tramvia.

Subscriu-te a la newsletter diària

Política de privacitat de dades

Notícies relacionades