Back to top

Les obres del tramvia del Camp de Tarragona començaran el 2023

La primera fase contempla la connexió entre Cambrils i Vila-seca, passant per Salou. Finalment, s'ha optat per un traçat independent de la xarxa ferroviària d'ADIF, el tren convencional, cosa que permet incorporar l'ample de via europeu al projecte.

Després de dècades de parlar-ne, finalment, la Generalitat de Catalunya desencalla el projecte del Tramvia del Camp de Tarragona, conegut també com el TrenTram. Es tracta d'una infraestructura lleugera que ha de permetre connectar els principals nuclis urbans del territori amb un traçat ferroviari. De moment s'ha posat calendari a tot plegat i les obres, ara sembla que sí, començaran el 2023.

La Generalitat licitarà les pròximes setmanes la redacció del projecte constructiu del primer tram del TrenTram, el Tramvia que ha de connectar els principals nuclis urbans del Camp de Tarragona. De moment, aquesta primera fase, contempla la connexió entre Cambrils i Vila-seca, passant per Salou. Finalment, s'ha optat per un traçat independent de la xarxa ferroviària d'ADIF, el tren convencional perquè ens entenguem, cosa que permet incorporar l'ample de via internacional.

El tramvia es preveu que pugui assolir velocitats de fins a 100 kilòmetres per hora pels trams interurbans i vol donar solució a les necessitats de mobilitat que hi ha al Camp de Tarragona.

Actualment, el 90% de la mobilitat al Camp de Tarragona és interna i la quota modal global del transport públic és del 18%. L'objectiu principal de la nova xarxa és fer créixer la quota modal del transport públic fins al 25% mitjançant l'establiment de serveis ràpids per a la mobilitat interurbana, accessibles als centres i als barris de les ciutats i connectors dels pols estratègics d'activitat d'aquest àmbit, per a la mobilitat tant de residents com de visitants. La demanda estimada és de 9 milions de viatges anuals, un cop estigui plenament en servei la xarxa


Aquest primer tram tindrà un cost de 150 milions d'euros. Per a fases posteriors, que es preveuen consecutives un cop enllestides les obres de la primera fase, quedarà la connexió d'aquest tram de costa amb Tarragona i també Reus.

Ara fa un any que es va iniciar el procés d'informació pública de l'estudi informatiu i del d'impacte ambiental. De tot plegat n'ha sorgit la voluntat de desenvolupar el traçat independent de la del tren convencional, amb el consens del territori, així com aplicar un sistema sense catenària en els trams urbans i aprofitar el corredor fora d'ús entre Cambrils i Port Aventura.

Paraules clau:

Notícies relacionades