Back to top

L'espera de l'Estació Intermodal unifica reclams al territori

Segons el calendari facilitat per Adif, les obres del Corredor del Mediterrani corresponents al tram entre Tarragona i Vandellòs han de quedar enllestides aquest 2017. Una previsió, però, que no contempla l'Estació Intermodal de l'aeroport de Reus. Tant la Generalitat com els actors socials i econòmics del territori reclamen més compromís per part de l'Estat amb el projecte. Pel que fa als sindicats, a més de la manca d'inversió reclamen més operaris. 
L'espera de l'Estació Intermodal unifica reclams al territori

Any crític és el que ha de ser aquest 2017 per a l'actualitat ferroviària del Camp de Tarragona. El calendari previst per Adif pretén enllestir enguany el tram del Corredor del Mediterrani comprès entre Tarragona i Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, de 44 quilòmetres de longitud. El projecte inclou un nou traçat de dues vies per a viatgers i mercaderies, a més de les noves estacions de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Cambrils i l'Estació Intermodal de Reus, que ha de connectar amb l'aeroport. 

Precisament aquesta última és la que més incertesa presenta ara mateix, ja que les obres es troben aturades i l'administrador estatal l'ha fixat en una segona fase sense concreció de dates. Per això, els agents polítics i socioeconòmics relacionats amb la matèria demanen celeritat i definició. 

"La darrera reunió de la Taula Estratègica de Mobilitat es van plantejar quines són les actuacions imprescindibles per afrontar en els propers anys i en aquesta priorització, que no és només del Govern de Catalunya sinó de tots els components de la Taula, hem presentat l'Estació Intermodal com una de les prioritats per executar abans de 2020 al Ministeri de Foment", explica el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font. "Si els actors polítics actuals tenen la valentia de reivindicar el Camp de Tarragona com la segona àrea metropolitana del país doncs endavant. Si no, que ho reconeguin. El primer pas és concretar quin és el model urbà i d'infraestructures que volen", defensa el catedràtic d'Economia aplicada de la URV, Agustí Segarra. 

Els sindicats avisen que les noves infraestructures no poden arribar si no estan cobertes les mancances de personal que pateix el territori en serveis tan bàsics com els trens regionals. En aquest servei, l'última oferta pública de feina emesa per Adif només ha portat a Tarragona cinc nous operaris de manteniment de les 262 places publicades a tot l'Estat. 

Pel que fa al Corredor del Mediterrani, asseguren que es necessitaran 163 treballadors, vint-i-cinc dels quals correspondrien a la demarcació, per tal de garantir un bon funcionament de la infraestructura. "Tota aquesta falta de personal està provocant totes les situacions que està vivint l'usuari a la demarcació de Tarragona que, al mateix temps, estan patint els treballadors que han de doblar esforços", manifesta el responsable de la secció d'UGT a Adif Tarragona. 

A més de les mancances d'operaris, els sindicats asseguren que actualment existeixen 126 limitacions de velocitat al territori, que són la causa dels constants retards i que caldria resoldre amb celeritat.