Back to top

L'INS Baix Camp queda segon al Concurs Nacional de Debat

Un grup d'alumnes de segon de Batxillerat de l'Institut Baix Camp ha quedat segon en el Concurs Nacional de Debat que convoca les Joves Cambres de Catalunya. És el segon any consecutiu que aquest centre competeix en aquest certamen, diuen que ho fan amb l'objectiu de millorar les competències lingüístiques. Així ho van explicar ahir al magazín de Canal Reus TV, Avui per Demà.
debat

Quatre alumnes de segon de Batxillerat de l'Insitut Baix han quedat segons a la gran final catalana del Concurs Nacional de Debat que es va celebrar aquest dissabte. Ja és el segon any que aquest centre de Reus participa en aquesta iniciativa. S'hi van apuntar per ampliar les competències curriculars i millorar les capacitats lingüístiques dels alumnes, sobretot les orals.

"És molt difícil encabir més coses en un currículum tan marcat com el de batxillerat", explica Mayte Solé, coordinadora de batxillerat de l'Institut Baix Camp. La representant d'aquest centre reconeix que "sovint les competències lingüístiques són les que queden més ressentides a nivell de currículum i per això ens sembla interessant dotar d'eines als alumnes que volen participar en aquest tipus d'iniciatives". "Ho treballem des d'assignatures com la llengua catalana, castellana, anglesa o francesa. El que fem és reforçar l'oratòria, els alumnes han de saber debatre, defensar i atacar els arguments dels contraris", conclou Solé.

Els quatre alumnes que van representar aquest institut expliquen que de seguida van acceptar la proposta que els va fer el professorat. "Ens ho va explicar la Mayte, ens va dir que diversos professors havien pensat en nosaltres i ràpidament vam acceptar", recorda una de les alumnes finalistes del Concurs Nacional de Debat, Júlia Soler. La seva companya Martina Elorduy diu que "ens va semblar una bona oportunitat perquè debatre és molt interessant i pot ser molt útil pel nostre futur".

Abans de presentar-se al concurs van fer una jornada de formació a la Jove Cambra de Reus. La dinàmica és senzilla: 10 minuts abans de començar el debat els proposen un tema i l'atzar decideix si han de mostrar una posició favorable o contraria a la qüestió. Els alumnes asseguren que han d'aprofitar molt bé aquests minuts per estructurar les bases de la discussió.

Un altre dels alumnes participants en el concurs de debat, David Cayuela, apunta que una vegada saps el tema "el primer que has de fer és posar-te a escriure arguments i estructurar molt ràpidament que diràs i com ho presentaràs". Cayuela també recalca que "al mateix temps has de pensar en els arguments et pot presentar el contrari i com els rebatràs".

El Concurs Nacional de Debat, celebrat el passat cap de setmana a Lleida, s'emmarca dins el Congrés Nacional de Joves Cambres de Catalunya.

Paraules clau: