Back to top

L'odissea dels reusencs per arribar a l'Alta Velocitat

Amb l'actual estació del Camp, situada a Perafort, i la futura estació nord de Cambrils del Corredor Mediterrani, l'accés dels reusencs a l'alta velocitat no és ni ràpid ni pràctic. Analitzem les opcions que tenen els ciutadans de Reus per agafar un AVE o un AVANT.
trajecte de reus a l'estació del Camp

El trajecte amb vehicle privat és la forma més viable per arribar a l'estació del Camp de Tarragona. Agafem la ruta més curta. Sortim de Reus i comencem a comptar el temps a partir de l'avinguda Tarragona, just a la rotonda on hi ha els cafès Brasília. D'allí agafem la C-14 fins a la bifurcació cap al Morell, on seguim per la T-7225. Travessem la població del Morell i continuem per la Pobla de Mafumet a través de la T-750. Un cop passada la refinaria enllacem amb la N-240 direcció a Lleida. Dues rotondes després agafem el trencall que ens porta a l'estació del Camp de Tarragona. En total hem passat per cinc carreteres diferents. El trajecte, de 18 quilòmetres i mig, l'hem recorregut en 18 minuts i mig. Hem creuat dues poblacions pel mig i hem hagut de salvar 16 rotondes fins arribar a la destinació final. El recorregut l'hem fet un dilluns al migdia, amb poc trànsit. Però el pas per zones industrials i urbanes alenteix molt el trajecte en hores punta i amb la circulació de camions.

L'altra opció que tindran els reusencs per agafar l'AVE serà a la nova estació de Cambrils, però de moment encara no està en funcionament. També hem fet el trajecte per comprovar el temps que es tarda. Novament hem posat el cronòmetre a zero a la rotonda de l'avinguda Tarragona per enllaçar amb la C-14. Hem agafat direcció a Salou i hem entrat a l'A-7, l'autovia que ens porta fins a Cambrils. Un cop a l'alçada de la població hem agafat la sortida oest, que és la més propera a l'estació del Corredor Mediterrani. Hem vorejat el cementiri i les instal·lacions esportives fins arribar a la destinació. En total hem recorregut prop de 18 quilòmetres i ho hem fet en 14 minuts i mig. La major part del trajecte l'hem fet per vies ràpides. Però aquesta opció encara està en procés. Fa pocs dies que es va donar a conèixer públicament la data prevista d'entrada en funcionament de la nova estació. Tal i com explica l'alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, en la darrera trobada amb un representant del coordinador del Corredor del Mediterrani, se'ls va comunicar que "de moment la previsió d'obertura serà per l'any 2021".

Així doncs, amb la incògnita sobre el projecte de l'estació intermodal al sud de l'aeroport, i a l'espera de la posada en marxa del Corredor Mediterrani, l'única opció real, fins al moment, és la de l'estació de Perafort.

Notícies relacionades