Back to top

Menús més econòmics per pal·liar l'efecte de la crisi

Els clients dels restaurants es gasten ara, de mitjana, la meitat del que ho feien abans de començar la crisi. Així ho han assegurat professionals del sector, que diuen que han hagut de buscar noves estratègies per no perdre clients i poder mantenir un volum de negoci acceptable. Molts d’ells han optat per ajustar preus i, fins i tot, a prop de costa, introduir la figura del captador que, des de la porta, busca introduir clients dins el local.

Rebaixar el preu dels menús, incloure-hi begudes, postres, i IVA, o adaptar-los els gustos dels clients. Aquestes són algunes de les mesures que han hagut de prendre molts restauradors del Baix Camp per intentar mantenir el nombre de clients i fer front a la crisi. 

Així doncs, la pèrdua de poder adquisitiu de ciutadans i turistes, ha fet replantejar a molts l’estratègia del negoci. Però en alguns casos, a diferència dels anteriors, ens han assegurat que han fet  ben al contrari, que han optat per incrementar els preus dels menús per tal de continuar fent viable l’establiment, o que han decidit mantenir-los per no perdre qualitat en el menjar ni en el servei.