Més del 30% dels comerços de la demarcació ja han abaixat la persiana
Ja fa anys que el Black Friday va arribar a casa nostra i ho va fer per quedar-se. Des de llavors milers d'establiments aprofiten aquesta iniciativa, amb orígens americans, per aplicar descomptes importants als seus productes.
No obstant això, el que hauria de ser només una jornada de descomptes desorbitats, s'ha allargat en el temps i dura una setmana sencera o, en alguns casos, fins i tot un mes. Però la pregunta és: el Black Friday és positiu o negatiu per al comerç local?
El Black Friday, positiu per al comerç
Segons el president del Tomb de Reus, Jacint Pallejà, "si aquesta iniciativa ajuda a avançar una pica la campanya de Nadal, benvingut sigui".
Un positivisme envers el Black Friday on també s'hi suma el president de PIMEC Comerç a Tarragona, Florenci Nieto, el qual assegura que "és convenient agafar-se a aquesta oportunitat del comerç" que representa l'entrada de Nadal. De fet, remarca que "no podem dir que no ni a aquesta ni a altres possibilitats que se'ns presentin d'ara fins a Nadal".
No tothom, però veu el Black Friday amb els mateixos ulls que el president del Tomb de Reus o el de PIMEC Comerç a Tarragona. De fet, i segons una enquesta portada a terme des de la mateixa patronal, un 35% dels establiments no faran descomptes pel Black Friday, en contra del 43% que sí que en faran.
No obstant això, i si la pregunta és si faran descomptes durant la campanya de Nadal, el resultat canvia, perquè un 60% assegura que no farà cap mena de descomptes, en contra del 23% que sí que en faran.
I una altra de les dades que s'extreuen d'aquesta enquesta és quants establiments preveuen la venda online. I per primera vegada és més positiva que negativa, perquè més de la meitat, un 60%, té prevista la venda online, en contra del 30% que només optarà per la venda física.
Consulta l'enquesta completa de PIMEC aquí
La campanya de Nadal 2020 serà crucial
El que està clar és que amb el Black Friday s'obre la porta a una de les campanyes més importants per al comerç com és la de Nadal. I enguany amb la Covid-19 més necessària que mai. De fet, i segons una enquesta porta a terme des de PIMEC, si la campanya de Nadal no anés bé, un 41% dels comerços es plantejaria abaixar la persiana i se sumarien al 34% dels establiments que ja s'han vist obligats a tancar portes des que va arribar la pandèmia.