Back to top

Mont-roig perdrà l'estació de tren amb el Corredor del Mediterrani

El document d'accions previstes al territori per al Corredor del Mediterrani elimina el baixador que existeix a dia d'avui a Mont-roig del Camp deixant el municipi sense estació. L'únic que es contempla és instal·lar un mecanisme d'alentament i d'estacionament provisional de combois. Des de l'Ajuntament aproven la decisió i asseguren que la retirada de la via actual els hi permetrà millorar els accessos a les platges i desenvolupar-hi altres projectes. 
Mont-roig perdrà l'estació de tren amb el Corredor del Mediterrani

Mont-roig del Camp perdrà l'estació de tren. Així ho ha confirmat l'alcalde del municipi, Francisco Morancho, segons l'estat actual del document d'accions previstes amb la instal•lació del Corredor del Mediterrani al territori. D'aquesta manera, la localitat seria la segona que es queda sense un equipament propi per a viatgers amb el nou projecte, juntament amb Salou

La decisió ha estat ben acollida per Morancho que admet que a Mont-roig no existeix un col·lectiu d'usuaris de tren assidu i que la població acostuma a fer més ús de les estacions que hi han en els municipis del voltant. "Tenim un baixador on para un tren al matí i un altre a la tarda. Té molt poc moviment i està molt lluny de qualsevol dels dos nuclis, aleshores no és una gran pèrdua perquè els que vivim a Miami Platja anem a l'estació de Vandellòs i qui viu a Mont-roig acostuma a anar a Cambrils o a Reus", ha manifestat. 

Un cop entri en funcionament la nova via es procedirà al desmantellament de l'actual. Un fet esperat a l'Ajuntament de Mont-roig del Camp, que té l'objectiu de millorar els accessos a les platges de Miami Platja. Nucli que es troba dividit actualment per la via.

A més, existeixen altres projectes a sobre la taula com ara una via verda que ha d'aprofitar l'espai que deixarà la via de tren a través de la zona de càmpings. "En principi, la idea és que el tram actual es converteixi en una via verda, des de l'Estany gelat fins a la riera de Riudecanyes, sobretot a la zona que no és urbana, que quedaria com un passeig", ha assegurat. 

Segons el calendari existent, la previsió és començar les proves per la nova via al llarg del primer semestre d'aquest 2017 i normalitzar, després, la circulació abans que acabi l'any.