Mor Albert Abelló, portaveu del PdeCAT i expresident de la Cambra de Comerç de Tarragona
Albert Abelló, president de la Cambra de Tarragona de 2006 a 2015 va morir ahir a la ciutat de Tarragona a l'edat de 57 anys víctima d'un infart. Els serveis d'emergència van intentar reanimar-lo al seu despatx ubicat al Mercat Central. Abelló també era, des de l'any 2015, cap de llista del PdeCat a la ciutat de Tarragona.
Abelló va ser una gran dinamitzador de la Cambra de Tarragona, en tots els àmbits. A nivell popular se’l recordarà sempre per ser l’impulsor dels Tarragona dTapes, una iniciativa pionera al país que va revolucionar la promoció gastronòmica a través de les tapes. Una idea que avui s’ha replicat al conjunt de Catalunya.
Va posar en valor a la Cambra en l’encesa defensa que va fer de la reclamació de les infraestructures necessàries per garantir la competitivitat de les empreses i la mobilitat de les persones.
Durant el seu mandat la internacionalització de les empreses va ser també una prioritat i la Cambra de Tarragona es va convertir en un referent a nivell de tot l’Estat per la seva experiència i coneixement dels mercats africans, sobretot els subsaharians.
Va liderar la Cambra en un dels moments més complexos per les cambres espanyoles. I és que el desembre de 2010 un reial decret de l’Administració Zapatero va posar fi al model fins llavors existent a l’espera d’una nova Llei de Cambres. Albert Abelló va aprofitar per modernitzar la institució i dotar-la de les eines necessàries per fer-la competitiva i més útil als interessos dels empresaris i emprenedors.
Albert Abelló, impulsor de la Cambra de Comerç de Tarragona
Tècnic Superior en Automoció i Màster en Màrqueting. Es va formar, també, a les prestigioses escoles de negocis ESADE i EADA, en màrqueting comercial, comunicació i idiomes.
Abelló s’inicià de molt jove, amb 21 anys, en el món de l’empresa. I l’any 1987, amb 27 anys, fundà la cadena de botigues Ana Pons. Especialitzades en la venda d’aliments congelats, l’empresa es va estendre arreu del territori català gràcies a la innovació, el rigor professional i la capacitat de gestió d’Albert Abelló, que va convertir Ana Pons en un referent empresarial i una companyia pionera en la implantació de noves formes de relació amb els consumidors, com ara la distribució de les comandes a domicili mitjançant la venda per catàleg i telèfon. I per Internet després. Posteriorment, a l’any 2002 l’empresa s’integrà a grup Agrolimen, una multinacional catalana líder en el sector de l’alimentació.
Desenvolupà, conjuntament amb el seu fill Albert i un grup molt competent de joves professionals, una iniciativa pionera i amb creixent èxit a Internet: Ilustrum, una revolució en el concepte de col·leccionisme, entreteniment i relacions socials, que assolí milers de seguidors arreu del món.
Albert Abelló presidí la Fundació Topromi, fou conseller de l’Autoritat Portuària de Tarragona, conseller de Catalunya Banc i president de la Fundació Caixa Tarragona.