Back to top

Mor Albert Abelló, portaveu del PdeCAT i expresident de la Cambra de Comerç de Tarragona

L'actual portaveu del PdeCAT va morir ahir al migdia mentre treballava al seu despatx situat al Mercat Central de Tarragona
Albert Abelló

Albert Abelló, president de la Cambra de Tarragona de 2006 a 2015 va morir ahir a la ciutat de Tarragona a l'edat de 57 anys víctima d'un infart. Els serveis d'emergència van intentar reanimar-lo al seu despatx ubicat al Mercat Central. Abelló també era, des de l'any 2015, cap de llista del PdeCat a la ciutat de Tarragona.

Abelló va ser una gran dinamitzador de la Cambra de Tarragona, en tots els àmbits. A nivell popular se’l recordarà sempre per ser l’impulsor dels Tarragona dTapes, una iniciativa pionera al país que va revolucionar la promoció gastronòmica a través de les tapes. Una idea que avui s’ha replicat al conjunt de Catalunya.

Va posar en valor a la Cambra en l’encesa defensa que va fer de la reclamació de les infraestructures necessàries per garantir la competitivitat de les empreses i la mobilitat de les persones.

Durant el seu mandat la internacionalització de les empreses va ser també una prioritat i la Cambra de Tarragona es va convertir en un referent a nivell de tot l’Estat per la seva experiència i coneixement dels mercats africans, sobretot els subsaharians.

Va liderar la Cambra en un dels moments més complexos per les cambres espanyoles. I és que el desembre de 2010 un reial decret de l’Administració Zapatero va posar fi al model fins llavors existent a l’espera d’una nova Llei de Cambres. Albert Abelló va aprofitar per modernitzar la institució i dotar-la de les eines necessàries per fer-la competitiva i més útil als interessos dels empresaris i emprenedors.

Albert Abelló, impulsor de la Cambra de Comerç de Tarragona

Tècnic Superior en Automoció i Màster en Màrqueting.  Es va formar, també, a les prestigioses escoles de negocis ESADE i EADA, en màrqueting comercial,  comunicació i idiomes.

Abelló s’inicià de molt jove, amb 21 anys, en el món de l’empresa. I l’any 1987, amb 27 anys, fundà la cadena de botigues Ana Pons. Especialitzades en la venda d’aliments congelats, l’empresa es va estendre arreu del territori català gràcies a la innovació, el rigor professional i la capacitat de gestió d’Albert Abelló, que va convertir Ana Pons en un referent empresarial i una companyia pionera en la implantació de noves formes de relació amb els consumidors, com ara la distribució de les comandes a domicili mitjançant la venda per catàleg i telèfon. I per Internet després. Posteriorment, a l’any 2002 l’empresa s’integrà a grup Agrolimen, una multinacional catalana líder en el sector de l’alimentació.

Desenvolupà, conjuntament amb el seu fill Albert  i un grup molt competent de joves professionals, una iniciativa  pionera i amb creixent èxit a Internet: Ilustrum, una revolució en el concepte de col·leccionisme, entreteniment i relacions socials, que assolí milers de seguidors arreu del món.

Albert Abelló presidí la Fundació Topromi, fou conseller de l’Autoritat Portuària de Tarragona, conseller de Catalunya Banc i president de la Fundació Caixa Tarragona.