Back to top

"No es pot vendre al segle XXI com ho fèiem al segle XX"

El petit comerç busca reinventar-se amb les noves tecnologies, convertides ara en finestra d'oportunitat. Les claus són mantenir el tracte personal i buscar els clients a les xarxes socials

A Reus, amb l'adeu de Zara i el tancament també d'H&M al centre comercial La Fira i d'Stradivarius al centre de la ciutat, s'evidencia un nou escenari que fa temps que s'albira i que ara ja és una realitat: Els clients compren cada cop més per internet i les finestres digitals no només poden ser una amenaça sinó que, sobretot són una oportunitat. El petit comerç busca eines per reinventar-se sense perdre l'essència però buscant el seu espai a les xarxes socials per no perdre clients.

Acceleració

La pandèmia ha accelerat la tendència de comprar per internet tota mena de productes. Des de roba i complements, electrònica i tecnologia i fins i tot matalassos, productes de neteja i alimentació. Tot es pot comprar per internet, i les grans superfícies ja estan canviant el seu sistema per canalitzar-ho tot a través de les pantalles dels mòbils, els ordinadors i fins i tot els televisors. De fet, els moviments del grup Inditext a Reus evidencien aquesta tònica que es reprodueix arreu del món. 

Un canvi que segons els experts, "ha arribat per quedar-se" i que ha de comportar un canvi de mentalitat. Diu Jaume Gené, professor de la facultat d'Economia i Empresa de la URV, que "no es pot vendre al segle XXI com ho fèiem al segle XX". 

L'essència del petit comerç

Una altra cosa és com ha de reaccionar el petit comerç davant d'aquesta derivada. Evidentment, els experts consideren que allò que fa diferent i atractiu el botiguer de peu de carrer és la seva proximitat i la capacitat d'atenció personal, trets que difícilment podran oferir els grans operadors que es guien bàsicament per dades. Ara bé, per no perdre la clientela, els mateixos experts demanen que els comerços ofereixin un catàleg en línia i que es plantegin arribar als seus clients a través d'una comunicació dinàmica a les xarxes socials. 

Paraules clau:

Notícies relacionades