El nou moll de Balears del Port de Tarragona, pràcticament, acabat
Si tot continua com fins ara, a finals de maig d'aquest 2021, la fesomia del Port de Tarragona, i més concretament la del moll de Balears, farà un gir de 360 graus. Una nova infraestructura que canviarà de forma substancial l'espai del dic de Llevant destinat a l'atracada dels creuers.
Preparat per acollir els creuers més grans del món
Amb una superfície de 4 hectàrees i 700 metres de línia d'atracada, el nou moll doblarà el nombre de creuers que podran atracar simultàniament i, també, podrà acollir els creuers més grans del món.
Segons el director d'Infraestrucures i conservació de l'Autoritat Portuària, Carles Segura, "l'objectiu final d'aquest moll és dotar el Port de Tarragona de millors condicions per a l'atracada de creuers", tenint en compte que, en els últims anys, l'augment de demanda en aquest sectors ha estat exponencial i, per tant, "era necessari fer una inversió".
Acabades 7 de les 10 fases del projecte
De moment, però, aquesta setmana s'han acabat els treballs corresponents a la setena de les deu fases que configuren aquest projecte. Gràcies a la draga Zheng He s'ha omplert el moll amb 600.000 m3 de material del fons marí.
A partir d'aquí, i amb la base feta, ara només cal pavimentar el moll i l'esplanada i col·locar els bol·lards i les defenses.
Per tant, i si res canvia, s'espera que entre finals de maig i principis de juny les obres hagin acabat i el moll de Balears estigui a punt per a la nova temporada de creuers. Això sí, sempre que la Covid-19 ho permeti.