Back to top

El nou servei de teleassistència a la gent gran augmenta en 182 terminals

L'Ajuntament de Reus incorporarà aquest 2019 un nou model del servei de teleassistència domiciliària per a persones dependents. Aquesta nova licitació oferirà 182 terminals més i treballarà per una major qualitat d'aquestes atencions immediates, disponibles les 24 hores del dia els 365 dies de l'any.
L'Ajuntament de Reus incorporarà aquest 2019 un nou model del servei de teleassistència domiciliària per a persones dependents.

Un total de 1800 usuaris i usuàries han fet ús del servei de teleassistència a domicili durant el 2018 a Reus, i la intenció és augmentar aquesta xifra. Aquest és l'objectiu del nou model que la regidoria de Benestar Social posa en funcionament aquest 2019. Una nova licitació també a càrrec de l'empresa Tunstall Televida que vol augmentar les atencions immediates i millorar-ne la qualitat. "Aquesta millora suposarà més serveis i més qualitat. Podem augmentar fins a 182 els aparells de més, perquè costen menys", explica la regidora de Benestar Social a l'Ajuntament de Reus, Montserrat Vilella.

El consistori ha incrementat el pressupost destinat a aquest servei, passant de 235.000 euros l'any 2013 a 253.000 l'any 2018. Una opció després del bon funcionament d'aquestes eines l'any passat. "Hem gestionat el 2018, 62.560 trucades i 2649 visites domiciliàries", afegeix la delegada del projecte a Tunstall Televida, Rosalía Alonso.

Aquest servei va destinat a les persones majors de 65 anys que visquin soles i de manera autònoma. La teleassistència domiciliària ofereix eines per millorar la seva qualitat de vida i tranquil·litat, així com per augmentar la seva autonomia, tant a casa com al carrer. "Jo visc sola, i estava una mica intranquil·la perquè et pot passar alguna cosa. Et truquen, et pregunten com estàs i si et poden ajudar amb alguna cosa", explica la usuària Maria del Alba Garriga.

4 de cada 5 persones usuàries són dones i la meitat tenen 85 anys o més. El servei també compta amb una unitat mòbil disponible per atendre presencialment situacions d'emergència.

Paraules clau: