El nou servei de teleassistència a la gent gran augmenta en 182 terminals
Un total de 1800 usuaris i usuàries han fet ús del servei de teleassistència a domicili durant el 2018 a Reus, i la intenció és augmentar aquesta xifra. Aquest és l'objectiu del nou model que la regidoria de Benestar Social posa en funcionament aquest 2019. Una nova licitació també a càrrec de l'empresa Tunstall Televida que vol augmentar les atencions immediates i millorar-ne la qualitat. "Aquesta millora suposarà més serveis i més qualitat. Podem augmentar fins a 182 els aparells de més, perquè costen menys", explica la regidora de Benestar Social a l'Ajuntament de Reus, Montserrat Vilella.
El consistori ha incrementat el pressupost destinat a aquest servei, passant de 235.000 euros l'any 2013 a 253.000 l'any 2018. Una opció després del bon funcionament d'aquestes eines l'any passat. "Hem gestionat el 2018, 62.560 trucades i 2649 visites domiciliàries", afegeix la delegada del projecte a Tunstall Televida, Rosalía Alonso.
Aquest servei va destinat a les persones majors de 65 anys que visquin soles i de manera autònoma. La teleassistència domiciliària ofereix eines per millorar la seva qualitat de vida i tranquil·litat, així com per augmentar la seva autonomia, tant a casa com al carrer. "Jo visc sola, i estava una mica intranquil·la perquè et pot passar alguna cosa. Et truquen, et pregunten com estàs i si et poden ajudar amb alguna cosa", explica la usuària Maria del Alba Garriga.
4 de cada 5 persones usuàries són dones i la meitat tenen 85 anys o més. El servei també compta amb una unitat mòbil disponible per atendre presencialment situacions d'emergència.