Back to top

El Port tanca el 2017 amb un tràfic de 34 milions de tones

El Port de Tarragona tanca el millor resultat dels darrers deu anys amb un tràfic de fins a 34 milions de tones. Aquesta xifra representa un augment del 7,8% respecte l'any anterior. Tot i això, des del Port han reconegut que el tràfic de contenidors continua sent un dels punts febles de l'entitat.
El Port tanca el 2017 amb un tràfic de 34 milions de tones.

El 2017 s'ha tancat amb bons resultats per part del Port de Tarragona. De fet, des de l'Autoritat Portuària han assegurat que és la millor xifra assolida en els darrers deu anys. L'exercici s'ha saldat amb un tràfic de 34 milions de tones. Un xifra que suposa un augment del 7,8 % respecte l'any anterior. En valoració econòmica, tot plegat ha representat un augment dels ingressos de gairebé el 10%, i s'ha arribat fins als 57,4 milions d'euros. La càrrega general ha assolit els 2 milions de tones, però el tràfic de contenidors continua a la baixa. Amb una caiguda de prop del 29%. El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, ha concretat que 'és un dels punts febles que tenim, és un projecte desenvolupat per l'operador DP World i no acaba de trobar la fórmula adient'.

Per contra, càrregues generals com la pasta de paper i el tràfic automòbils han crescut. 'Ens ha anat molt bé la càrrega general, sobretot gràcies a l'estratègia de diversificació, amb el paquet de cotxes, la pasta de paper, els animals vius, entre d'altres'. Pel que fa a les infraestructures, Andreu ha avançat que el port està estudiant un projecte de pas alternatiu dels trens de mercaderies. La voluntat és aconseguir que, en el termini de deu anys, la ciutat de Tarragona pugui impulsar la recuperació de la façana marítima. El president també ha lamentat que el Port encara no disposa d'ample europeu.

Subscriu-te a la newsletter diària

Política de privacitat de dades