Back to top

El Port de Tarragona rebrà 17.000 creueristes en dos anys

JORDI OLÀRIA GRAS / ÈLIA CAMPRECIÓS

El Port de Tarragona rebrà 17.000 creueristes en dos anys. Entre 2015 i 2016 hi passaran 23 creuers, un dels quals, amb 3.800 passatgers el proper mes de setembre. Durant la presentació del balanç econòmic del 2014 s’ha fet palès el creixement de la infraestructura aquest any passat. El primer trimestre del 2015 també ha estat superior que el mateix període del 2014.

3.800 passatgers desembarcaran al Port de Tarragona amb un únic creuer. El vaixell tenia la parada programada a Tuníssia, però els darrers esdeveniments al país han provocat que la canviï. Fins a finals d’enguany, l’Autoritat Portuària té previst que atraquin a Tarragona 8 creuers més, xifra que, el 2016, s’incrementa fins als 14 i que, en total, suposarà el pas de 17.000 creueristes per la costa tarragonina.

Aquestes previsions són les que van motivar l’entrada de l’Ajuntament de Reus ala Taulade Creuers, que ho considera un potencial augment de l’arribada de visitants. Aquest sector de negoci no és el principal del Port ni tampoc ho pretén, el seu president, de fet, assegura que són conscients de les limitacions d’infraestructures amb què compten.

El balanç econòmic del 2014 del Port, presentat aquest matí, mostra un creixement del 13% de l’activitat econòmica. Això és fruit de l’augment de la xifra de negoci, que ha passat dels 46 milions de fa dos anys als 49 d’aquest any passat. La infraestructura ha augmentat, també, en el trànsit.

Pel que fa al primer trimestre del 2015, el creixement és de gairebé el 8% respecte el mateix període del 2014. Les previsions d’aquest mes d’abril fan pensar que el segon trimestre podria incrementar aquesta xifra en un 10%. El Port treballa en la diversificació dels àmbits de tràfic. Tot i mantenir la indústria química com a motor principal, la intenció és especialitzar-se més enllà de sectors ja presents a dia d’avui com l’agroalimentari o el carbó.

 

El president del Port de Tarragona ha tornat a incidir en la necessitat de comptar amb més infraestructures externes

L'A27 i la connexió d'ample europeu són bàsiques, ha dit, per no perdre competitivitat. Tot i ser conscients de la dificultat de fer-les realitat, l'Autoritat Portuària creu que, almenys, s'ha de fer algun pas endavant, com fer arribar la infraestructura viària fins el Pla de Santa Maria.