Back to top

Potenciar la creativitat, una empenta per a l'economia

Cada vegada més s'ha estès la idea que la creativitat no queda tan allunya del món de l'economia, com molts podrien pensar. La investigadora de la Universitat Rovira i Virigili, Eva Coll, ha estudiat quins municipis són els més creatius i, per tant, poden donar peu a major nombre d'activitats econòmiques.
Potenciar la creativitat, una empenta per a l'economia.

La investigador Eva Coll de la Universitat Rovira i Virgili té clar que la creativitat té un paper molt important en l'economia. De fet, està estudiant quins són els factors necessaris per tal que aquesta aparegui.

Coll ha explicat que 'la creativitat no es genera del no res. El que et permet desenvolupar uns projectes més innovadors i que tinguin èxit és el fet que en aquell municipi es faciliti o sigui tolerant per tal que hi hagi comunicació entre diferents individus i que no es talli les ales a escoltar aquestes diferents idees'.

En aquest sentit, Eva Coll destaca que tothom és i pot ser creatiu, però que es necessita d'un context facilitador que et permeti expressar aquesta creativitat. 'Si tens aquests punts on la gent pot interactuar i trobar noves connexions, això facilita que aquestes noves idees es vagin traspassant d'un individu a un altre i acabin sorgint nous projectes'. De fet, Eva Coll està investigant sobre com valorar si un municipi és facilitador i permet que hi hagi una població creativa. Fins al moment, ha pogut constatar que les capitals de demarcació o de comarca acostumen a ser nínxols creatius, per la majora afluència de persones.

Ara bé, també hi ha casos de municipis petits que tenen més activitat que d'altres de més grans i que són més creatius. Reus és un bon exemple, ja que sempre es facilita o es donen aquests factors que originen una població creativa. Un altre cas és Montblanc, tot i que és més petit que Valls, és més actiu', ha afegit Coll.

Paraules clau:

URV