Back to top

Preocupació pel futur ferroviari de la Costa Daurada

El desmantellament de la línia de ferrocarril entre l'Hospitalet de l'Infant i Salou-PortAventura preocupa al territori. Finalment, amb l'arribada del Corredor del Mediterrani, Salou veu com la seva connexió amb el sud quedarà limitada i, per això, demana que es construeixi un ramal que connecti l'estació de PortAventura amb el Corredor. Per la seva banda, les entitats en defensa del ferrocarril lamenten que la Generalitat no hagi actuat per mantenir aquestes vies que haurien de donar lloc al projecte d'un tramvia que uneixi les poblacions de la Costa Daurada.
Preocupació pel futur ferroviari de la Costa Daurada.

La previsió que la construcció del Corredor del Mediterrani arribi a finalment a la demarcació de Tarragona preocupa a diversos sectors per les conseqüències que pugui tenir. D'una banda, tot i que el desmantellament de la línia de ferrocarril amb ample ibèric entre l'Hospitalet de l'Infant i l'estació Salou-PortAventura està vist amb bons ulls pels ajuntaments afectats, en el cas de Salou exigeixen que el Ministeri de Foment compleixi amb la promesa de construir un ramal que uneixi l'estació Salou-PortAventura amb el Corredor Mediterrani, per tal de no perdre connectivitat amb la regió del sud.

L'alcalde de l'Ajuntament de Salou, Pere Granados, ha expressat que 'la nostra ciutat requereix una vegada més el que Fomento executi el que té prevsit des de fa temps, una connexió d'1,1 quilòmetres, fet que significa una connexió directa amb el ramal que ve de Tarragona i connecta amb el Corredor del Mediterrani al terme de Vila-seca'.

De fet, Granados també ha demanat que es construeixi una nova estació al punt de la de Salou-PortAventura i ha criticat que els diputats provincials no hagin fet pressió des del Congrés. D'altra banda, les entitats en defensa del ferrocarril han criticat que la Generalitat no s'hagi posicionat per tal d'evitar el desmantellament d'aquestes vies, les quals haurien de servir per tirar endavant el projecte del Tramcamp, un tramvia que uniria Tarragona, l'aeroport de Reus, Vila-seca, Salou i Cambrils. 'El Ministeri no ha rebut cap petició, semblava que la Generalitat tenia estudis preliminars i interès en impulsar un TramCamp', ha lamentat el portaveu de la Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat, Carlos Montejano.

L'alcalde de Salou ha defensat que el desmantellament de les vies és essencial, perquè segons ell així es va establir des de Foment i no complir-ho seria contradir la llei. Fet, al qual s'oposen les entitats en defensa del ferrocarril.