Back to top

Primer dia del nou traçat ferroviari amb vells retards

La nova estació de Cambrils, propera al Parc del Pinaret, ja està en funcionament. Malgrat la novetat, durant el matí d'aquest dilluns ja s'han registrat els ja tradicionals retards de rodalies.
Imatge de la nova estació ferroviària de Cambrils

El territori acomiada 155 anys d'història ferroviària amb la posada en funcionament del nou Corredor del Mediterrani, que s'ha fet efectiu aquest dilluns 13 de gener. Entre els passatgers que avui han agafat el tren, molts eren curiosos que han aprofitat per visitar les noves instal·lacions.

Alguns veïns de localitats properes han volgut veure amb els seus propis ulls la nova estació, situada a prop del Parc del Pinaret. L'antiga, que es troba al barri de l'Eixample, comença un trajecte paral·lel de desmantellament de la línia de la costa. Segons la Generalitat, es tracta d'un procés que ja té calendari. La primera fase està prevista que s'inicïi en breu. 

ENQUESTA | Com t'afecta el nou tram del Corredor Mediterrani?

D'altres usuaris que agafen el tren de forma puntual asseguraven que en el seu cas, el canvi no representava un problema, tot i que lamenten el període de desinformació viscut, ja que no ha estat fins la darrera setmana quan s'ha atès al gruix de viatgers per explicar les modificacions que afecten al tren.

imatge dels primers trens de Rodalies que circulen per l'estació de Cambrils

Un traçat estrenat aquest 13 de gener, en què no hi han faltat els retards i les corresponents confusions. Ho explicava el revisor Ignasi Padilla, qui apuntava que en el viatge de les 09.34h d'aquest matí, un parell de persones s'han equivocat pensant que el tren passaria per Reus... tot plegat però, puntualitzava que corresponia a l'estrena del servei per les noves vies i a una distracció. Pel que fa al retard, Padilla ha assegurat que corresponia al fet que els trens encara no circulen a la velocitat estimada, però es mostrava esperançat en què al final del trajecte, el retard quedés solucionat gràcies a l'accelerament dels combois en alguns trams concrets.

Quinze anys d'obres

Les obres de la variant de Vandellòs s'iniciaven la primavera de l'any 2000. En un inici, es va preveure que el nou traçat s'inaugurés l'any 2005. Finalment, 15 anys després, entra en servei, enmig de crítiques d’usuaris i entitats en defensa del transport públic.

Des de la Generalitat, recorden que la competència dels horaris no és pas seva, però insisteixen que faran front comú per millorar-los. Així de contundent es mostrava el secretari de mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, qui en declaracions a Canal Reus, apuntava que es treballarà de forma conjunta entre municipis per aconseguir una situació que satisfaci a totes les parts. I és que segons Gavín, el govern català va pactar amb Renfe i la taula mixta uns horaris que després Adif no ha complert.

El portaveu de la Plataforma per la Defensa del Ferrocarril, Carlos Montejano, ha criticat el nou servei ferroviari que s'ha posat en funcionament a partir d'aquest mateix dilluns. Montejano assegura que a partir d'ara es començaran a veure els resultats d'una gestió que des de la plataforma han alertat durant els últims anys.

Per tot plegat, la Generalitat es defensa assegurant que la mobilitat pública va més enllà del tren i és per això que apostaran en l'enfortiment de la resta de mitjans, com és el cas de l'autobús, per poder oferir un millor servei a la ciutadania.

canalreus a telegram

Notícies relacionades