Back to top

Què pots fer si ets un dels afectats per Dentix?

La cadena de clíniques dentals "Dentix" ha entrat en concurs de creditors, deixant molts pacients amb serveis contractats i no prestats. Aquests són els passos que han de dur a terme els afectats

L'Oficina de Consum de Reus i el Baix Camp, en relació a DENTIX, que ha entrat en concurs de creditors, informa les persones afectades del procediment a seguir per reclamar a l'empresa en cas que no hagin rebut els serveis contractats:

Què cal fer si teniu serveis contractats amb Dentix que no us han prestat

Si teniu contractat un tractament dental en les clíniques Dentix i heu pagat la totalitat o una part de l'import del servei sense que us l'hagin prestat completament, us aconsellem que recopileu tota la documentació de què disposeu (publicitat, pressupost, contracte, factures, etc.).

Si l'establiment està obert però no us presta el servei contractat:

  • Reclameu a la clínica dental de manera que en quedi constància -per exemple, amb fulls oficials de reclamació en el mateix establiment, per correu electrònic, via formulari web, per carta o burofax certificats, per telèfon amb número d'incidència, etc.-.
  • Si en el termini d'1 mes no heu obtingut resposta o bé la resposta no és satisfactòria, podeu presentar una reclamació a l'oficina de consum del Consell Comarcal del Baix Camp si teniu el domicili a la comarca del Baix Camp.

Si l'establiment està tancat

  • Si vau finançar el pagament amb un crèdit al consum vinculat a la prestació del servei, dirigiu-vos a l'entitat financera que us ha concedit el préstec per reclamar l'anul·lació dels càrrecs pendents de pagament -ja que s'ha produït un incompliment de contracte- o la devolució de la part ja abonada.
  • Si no atenen la vostra sol·licitud en el termini màxim d'1 mes, presenteu la reclamació a l'oficina de consum del Consell Comarcal del Baix Camp si teniu el domicili a la comarca del Baix Camp.
  • Si vau pagar amb targeta de crèdit, contacteu amb la vostra entitat financera per informar-vos de la possibilitat d'anul·lar els càrrecs.
  • Si vau pagar el tractament al comptat heu de reclamar els imports a Dentix, però donat que aquesta empresa ha sol·licitat el concurs de creditors, caldrà esperar a veure com evoluciona aquest procediment judicial.


En tots els casos, intenteu aconseguir el vostre historial mèdic a la clínica dental on vàreu contractar el servei.

Organismes de consum

Recordeu que des dels organismes públics de consum es tramitarà la vostra reclamació mitjançant els mecanismes de resolució alternativa de conflictes -la mediació i l'arbitratge de consum-, que són sistemes gratuïts i voluntaris per a ambdues parts, empresa i consumidor.

Si cap de les opcions anteriors no dona un resultat satisfactori, podeu recórrer a la via judicial. En aquest cas, informeu-vos-en en el Servei d'Orientació Jurídica de la Generalitat, que si correspon també us tramitarà els beneficis de justícia gratuïta.

També podeu demanar assessorament a una organització de persones consumidores registrada a Catalunya

Les persones afectades poden dirigir-se a l'Oficina de Consum de Reus i Baix Camp, demanant cita prèvia al telèfon 977327100 o al correu electrònic consum@baixcamp.cat. Les reclamacions es poden presentar de manera telemàtica a través de la web del Consell Comarcal.


Tota la informació actualitzada la trobareu a la web del Consell Comarcal del Baix Camp: http://www.baixcamp.cat/ca/serveis-al-ciutada---/oficina-de-consum.htm
 

Paraules clau:

Notícies relacionades