Back to top

Què tenir en compte a l'hora de crear contingut virtual

La situació d’emergència actual ha provocat que aquest canvi obligat de la manera d’ensenyar s’ha hagut de fer sense una planificació d’aquesta transició tecnològica en l’educació.
URV

Si bé, els mestres ja s’estan posant les piles per implementar les millors eines per fer possible aquesta virtualitat, des de la Universitat Rovira i Virgili es fica l’èmfasi en què l’ordre natural de planificar la docència online és determinar els continguts que es volen assolir com a objectius i després, plantejar les eines tecnològiques que hi aniran millor.

Poc temps per fer una transició tecnològica

La catedràtica Mercè Gispert apunta que no hi ha hagut temps per poder fer una correcta transició tecnològica en l’ensenyament i planteja alguns  aspectes que s’han de tenir en compte a l’hora de dur a terme un pla docent virtual. Tenir una comunicació fluïda entre alumnat i professor , utilitzar períodes curts entre activitat i activitat o donar instruccions clares a l’hora de fer la tasca és essencial.

Problemes de connectivitat

Gisbert també explica que s’ha de tenir en compte que l'estudiant no sempre es podrà connectar i existeixen un seguit de factor que ni professor ni l’alumne poden controlar com circumstàncies  familiars o de connectivitat. En aquest sentit, la catedràtica apunta a l’ús de telèfons mòbils, un dispositiu que a primària i secundària s’ha prohibit molt i que ara pot ser una solució.

Manca de desenvolupament digital del professorat

Gispert també apunta que la situació actual ha posat en evidència la manca de desenvolupament digital del professorat, una competència que requereix d’actualització constant de noves formes tecnològiques i també d’un canvi cultural.

canalreus a telegram

Paraules clau:

Notícies relacionades