Back to top

Queixes i llargues cues a l'únic punt d'atenció al CAP Sant Pere

El Centre d'Atenció Primària Sant Pere de Reus compta actualment amb un únic punt d'atenció a l'usuari, a conseqüència de les obres parcials del centre. Des de fa sis mesos, els mostradors de dues plantes estan buits, i només dues persones han d'atendre totes les consultes del centre.
Des de fa sis mesos, els mostradors de dues plantes estan buits, i només dues persones han d'atendre totes les consultes del centre.

El sindicat USITAC ha denunciat una manca de recursos d'atenció a l'usuari al Centre d'Atenció Primària Sant Pere de Reus. Des de l'inici de les obres a una part del centre fa més de sis mesos, tota l'atenció a l'usuari ha quedat centralitzada a un taulell a l'entrada principal i els punts informatius de les altres plantes han quedat buits. El resultat: llargues cues d'espera i confusions dels usuaris per arribar a les consultes. "La gent va perduda i no sap on va, si s'ha de fer un taulell únic ha de ser amb condicions: més personal i no tanta gent als despatxos en hora punta", ha dit el secretari general sindicat USITAC, Josep Tutusaus.

Des del Sindicat USITAC es denuncia que només vint administratius han de fer front als més de 40.000 usuaris assignats a aquest CAP i es reclama un punt d'informació a cada planta de l'edifici. El Sindicat ha recollit durant tot el matí més de 300 enquestes dels usuaris del centre, que també mostren el seu descontentament amb aquest canvi en el servei. "És inexistent, has de fer un munt d'hores de cua", ha lamentat l'usuària Teresa Jardí. Un altre dels usuaris, Martí Ferrer, ha reconegut que "amb una fila única s'allarga molt i abans anava molt millor i més ràpid". M. Dolores Fernández ha afegit que "quan truques per telèfon no hi ha cap tipus de servei perquè et respon una màquina".

Des de la direcció del centre es manté que aquesta és una mesura temporal, però el sindicat critica que ja s'ha allargat massa. L'Institut Català de la Salut afirma que l'objectiu és donar un missatge únic a la ciutadania en un sol punt de contacte i que s'estan estudiant i valorant altres opcions per alleugerir les cues, com la implantació de noves tecnologies.