Back to top

Rebaixes als concessionaris abans del cop fiscal

Onada de rebaixes als concessionaris durant aquest mes d'agost. Els punts de venda de cotxes ofereixen rebaixes de fins el 40% per treure's el màxim d'estoc possible. Aquest fenomen ha sorgit fruit de la futura implantació de la normativa de Procediments de proves de vehicles lleugers coordinats a nivell mundial, a partir de l'1 de setembre, que augmentarà els preus dels cotxes en uns 2.000 euros.
Rebaixes als concessionaris

Rebaixes d'un 30 i de fins a un 40% en els cotxes. Durant aquest mes d'agost els concessionaris han reduït els preus dels vehicles per desfer-se de l'estoc. El motiu: un augment en el preu que es donarà a partir de l'1 de setembre. A partir d'aquest mes s'implantarà la normativa de Procediments de proves de vehicles lleugers coordinats a nivell mundial, que proposa un mètode per testar les emissions de CO2 en vehicles lleugers més exacte de què es disposava fins ara. Aquesta normativa ha provocat que l'import dels turismes augmenti en quasi un 5% el valor de l'impost de matriculació de tots els vehicles.

El director comercial de BayCar, Joan Hernández, ha aclarit que "aquesta normativa és molt més estricte. Intenta reflectir millor la conducció diària ja que l'anterior no ho feia".

Fins ara, els cotxes que emetien menys de 120 g de CO2/km estaven exempts de pagar l'impost de matriculació. Amb la implantació d'aquest nou sistema de medició molts dels cotxes que fins aleshores no eren contaminants, ara ho seran. Els concessionaris que disposen d'un gran estoc de vehicles que no compleixen els requisits de la nova normativa busquen mètodes per desfer-se d'ells. Per fer-ho, han reduït els preus dels cotxes o els han matriculat al nom dels propis concessionaris.

Joan Hernández ha dit que "els concessionaris que tenen un gran estoc de vehicles que estaran afectats per la nova regulació estan matriculant els nous cotxes a nom dels concessionaris per poder tenir els turismes disponibles a partir de l'1 de setembre i poder vendre'ls a uns preus molt més econòmics de què realment la normativa demanarà".

Encara està per veure qui serà qui assumeixi aquest augment, si el comprador o la mateixa marca.

Joan Hernández ha dit que "les marques estaran lluitant perquè no les assumeixi directament el client. Per tant, és possible que ens trobem amb campanyes addicionals per part de la marca o qualsevol bateria d'ofertes que puguin pal·liar aquesta diferència".

Algunes marques que ja s'adaptaven a la normativa d'emissions han hagut d'imposar descomptes en el seu producte per a poder competir amb les rebaixes que s'han fet aquest mes d'agost. Es preveu que pel gener de 2019 el 80% dels cotxes ja portin incorporat l'augment de preu.

Subscriu-te a la newsletter diària

PolÌtica de privacitat de dades

Notícies relacionades