Back to top

Recomanacions per evitar la deshidratació a l'estiu

Durant aquesta època és especialment important beure molta aigua, per això l'Institut Català de la Salut ha difós una sèrie de recomanacions per evitar la deshidratació
deshidratació

L'Institut Català de la Salut ha compartit diversos consells per tal de prevenir la deshidratació durant els mesos d'estiu. Aquests consells estan dirigits especialment a infants i gent gran, ja que són més vulnerables a la deshidratació. Remarquen que és recomanable avançar-se a la set en tot moment i proporcionar aigua a l'organisme abans que la demani.

Beu aigua sovint

beure aigua

  • A casa, disposa sempre d’aigua de fàcil accés, en un lloc fresc o a la nevera.
  • Durant els àpats, tingues una gerra o ampolla d’aigua sobre la taula.
  • Quan siguis fora de casa, porta sempre aigua.
  • Si vas d’excursió, assegura’t que durant el trajecte i al lloc de destinació hi ha fonts d’aigua potable o que portes cantimplora.
  • Els infants tenen una menor capacitat d'expressar la set i les persones grans, de percebre-la; per tant, és important que els ofereixis aigua perquè estiguin hidratats. 
  • Pots completar la hidratació amb altres begudes (sucs, refrescants o granissats) de manera ocasional, sempre que les prenguis amb moderació i no per substituir l'aigua.

Vigila l'alimentació

amanida

  • Opta per àpats lleugers, com ara amanides, fruites, verdures i sucs naturals que ajuden a reposar les sals minerals que es perden per la suor.
  • Evita:
    • els menjars molt calents i els que aporten moltes calories.
    • les begudes alcohòliques, perquè augmenten la deshidratació, així com les begudes estimulants, especialment les que continguin cafeïna.

Mulla't

piscina

Hidratar-se també per fora ajuda a mantenir la temperatura de l’organisme.

  • Mulla’t la cara, els canells i la nuca.
  • Refresca’t amb tovalloles amarades d’aigua.
  • Dutxa’t sovint.
  • Banya’t al mar o a la piscina.

Actua davant la deshidratació

beure aigua

La deshidratació es pot manifestar amb símptomes com ara mal de cap, sequedat de boca, cansament, dificultat de concentració, intolerància a la calor, augment de la temperatura corporal, cremor d’estómac i taquicàrdia.

Si la deshidratació és lleu, beure líquids és suficient. Convé beure’n petites quantitats amb freqüència, sobretot en infants, en lloc d’una gran quantitat de cop perquè pot provocar més vòmits. Els casos greus requereixen atenció mèdica immediata.

canalreus a telegram

Paraules clau:

Notícies relacionades